Doi asiguratori se bat pe ramele CFR Călători Alstom Coradia
CFR Călători a primit două oferte la licitația de asigurare a 24 rame Alstom Coradia, realitatea fiind însă că în circulație se află o singură ramă.
Cele două oferte vin din partea Omniasig Vienna Insurance și a Asocierii Groupama Asigurări, Millenium Insurance Broker.
Potrivit calendarului procedurii evaluarea ofertelor va avea loc până pe data de 12 decembrie. Valoarea totală estimată a contractului, valabil timp de cinci ani, este cuprinsă între 939.423 și 22.546.152 de lei.
Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA vrea să încheie polițe de asigurare pentru trenurile noi și pentru ceferiștii care vor lucra pe acestea.
Ce cuprind asigurările
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat în august anunțul de licitație cu titlul ”Servicii de asigurare în caz de accidente, incidente, evenimente feroviare pentru vehicule feroviare și asigurării în caz de accidente de muncă ale personalului care operează, deservește sau întreține vehiculele feroviare”. Este vorba de cele 24 de trenuri noi Alstom Coradia Stream care vor fi operate de CFR Călători.
Este vorba de două categorii de asigurare. Prima vizează asigurarea riscurilor SNTFC CFR Călători pentru prejudicii aduse, direct sau indirect, vehiculelor feroviare în timpul utilizării acestora, ca urmare:
– a unui accident, incident sau alt eveniment feroviar în care este implicat vehiculul feroviar pe timpul deplasării, prăbuşirii clădirilor, incendiului, trăsnetului, exploziei, cutremurului de pământ, erupţiilor vulcanice, furtunii, avalanşelor, căderilor de pietre, inundaţiilor şi a altor catastrofe naturale;
– căderii sau răsturnării;
– căderii unor corpuri pe materialul rulant precum copaci, blocuri de gheaţă, blocuri de rocă;
– riscuri atmosferice (furtună, grindină, inundaţie, viitură, greutatea stratului de zăpadă sau de gheaţă, avalanşă de zăpadă);
– lovirii sau prăbuşirii unor aparate de zbor sau a unor părţi componente ale acestora, inclusiv a încărcăturilor acestora;
– sacrificiul din avarie generală;
– operaţiunilor specifice de exploatare a vehiculului feroviar asigurat, utilizat ca mijloc de transport, pe durata remizării, în timpul unor eventuale intervenţii la acesta sau pe durata transbordării;
– coliziunii, deraierii, alunecării sau surpării terasamentelor, prăbuşirii podurilor sau tunelurilor;
– cheltuieli suplimentare necesare pentru eliminarea daunelor produse de accidente (inclusiv cele legate de transportul materialului rulant afectat, curăţare etc.);
– actelor de vandalism;
– accidentelor produse pe toată perioada călătoriei, atât în timpul mersului, cât şi în timpul staţionării trenului de călători, precum şi pe durata remizării.
A doua categorie vizează obiective specifice de asigurare a răspunderii în caz de accidente de muncă produse personalului:
– vătămări corporale ale personalului care operează, deserveşte sau întreţine cele 24 de rame electrice – IR, inclusiv a decesului, ca urmare a vătămărilor produse în timpul operării, deservirii sau întreţinerii vehiculelor feroviare specificate în poliţă, pentru 110 mecanici de locomotivă-automotor; 10 mecanici instructori; 210 şefi de tren.


Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail