Doi giganți mondiali își dispută contractul de introducere a ERTMS pe Constanța-Predeal
Două mari companii cu activitate în sistemul feroviar la nivel mondial își dispută contractul de introducere a ERTMS pe Constanța-Predeal.
Pe 7 iulie, așa cum am scris atunci, CFR SA a lansat licitațiile pentru loturile 2 și 3 din proiectul „Implementarea măsurilor necesare funcționării sistemului ERTMS pe secțiunea de cale ferată Predeal-București-Constanța și extinderea sistemului GSM-R pe rețeaua primară de transport feroviar – Lucrări de semnalizări feroviare pentru implementarea ERTMS nivel 2 și gestionarea traficului feroviar LOT 2 Predeal-Buftea și LOT 3 Chitila-Pajura-București Băneasa-Pantelimon-Lehliu-Fetești-Constanța”. Procedura a demarat după ce Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a finalizat studiul de fezabilitate pentru proiectul „Implementarea măsurilor necesare funcționării sistemului ERTMS pe secțiunea de cale ferată Predeal-București-Constanța și extinderea sistemului GSM-R pe rețeaua primară de transport feroviar”.
La termenul limită, potrivit anunțului din SEAP, au fost depuse două oferte pentru fiecare lot, astfel:
- Individuală: Hitachi Rail GTS Romania
- Asociere: SC Alstom Transport SA (lider), Syscom Engineering, Tema Energy, A&S Turism Construct, San Electroterm Grup.
Realizarea acestui proiect va conduce către beneficiul final anticipat de implementare a sistemului ERTMS nivel 2 complet operațional al secțiunii Predeal (exclusiv)-Chitila-București Băneasa-Constanța, sistem structural care să fie integrat în subsistemele CCS de pe întreg coridorul Frontieră Curtici-Brașov-Constanța, secțiune din Coridorul TEN-T Rin – Dunăre pe teritoriul României. Sistemul ERTMS nivel 2 are ca scop garantarea unui standard comun care va facilita o creștere a competitivității pentru toți factorii implicați, prin adaptarea față de piața concurențială de transport, atât a operatorilor de transport feroviar, cât și a furnizorilor de echipamente și servicii cu specific feroviar.
Contract atribuit pentru CNMT București
Anterior CFR SA a desemnat câștigătorul licitației organizate pentru primul lot, respectiv asocierea Drum Asfalt/GDO Mov Impex cu o valoare a contractului de 75,58 milioane de lei.
Primul lot presupune construirea clădirii Centrului de Control Operațional – CNMT București, care va asigura integrarea elementelor necesare punerii în operare comercială a sistemului ERTMS nivel 2, pe tronsonul de cale ferată Predeal-București-Constanța. Centrul de Control Operațional – CNMT București va fi localizat în zona stației de cale ferată București Basarab, într-un spațiu cu o structură multifuncțională, adaptat nevoilor funcționale specifice pentru managementul traficului feroviar, precum și a serviciilor auxiliare și administrative.

Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail