Site logo
24 mai 2020
tramvaie de noapte în București coronavirus la STB programul STB de Paști Se reduce parcul STB mai puține tramvaie STB modernizarea liniei de tramvai

După autobuzele de noapte, introduse în urmă cu nouă ani de zile, de la 1 iunie vom avea și tramvaie de noapte în București, a anunțat duminică STB.

tramvaie de noapte în București coronavirus la STB programul STB de Paști Se reduce parcul STB mai puține tramvaie STB modernizarea liniei de tramvai

De la 1 iunie, programul de funcționare a liniilor de tramvai 1 şi 10 va fi prelungit pe toată durata nopții, potrivit unui comunicat de presă dat publicității de Societatea de Transport București.

Liniile 1 și 10 au un traseu circular, desfășurat pe Inelul Principal de Circulație din București, și reprezintă o parte dintre cele mai lungi și importante trasee de tramvai din Capitală. Tot din 1 iunie, la secțiunea Trasee, vor fi publicate graficele de circulație actualizate.

Tramvaie de noapte în București. Autobuzele de noapte au fost introduse de Sorin Oprescu

În 2011, când primar general al Capitalei era Sorin Oprescu, Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB, predecesoarea actualei STB) a înfiinţat 23 de trasee de noapte cu autobuzul, care circulă și acum, între orele 23,00 şi 5,00, la intervale de 30 sau 60 de minute şi fac legătura între zona centrală și periferiile orașului.

Cele 23 de trasee au terminalul central la Piaţa Unirii. Preţul unei călătorii cu autobuzele de pe aceste linii este tot de 1,3 lei. La vremea respectivă, reprezentanţii RATB au precizat că traseele de noapte au fost înfiinţate la solicitarea călătorilor. “Transportul public de noapte în Bucureşti aduce avantaje în rândul călătorilor, din punct de vedere social, prin costurile scăzute, precum şi prin prisma dezvoltării turistice a Capitalei, luând în considerare faptul că Centrul Vechi al oraşului este foarte vizitat în ultima perioadă. Trebuie luată în calcul şi componenta de dezvoltare a municipiului, ţinând cont atât de beneficiile de ordin economic ale societăţilor deschise pe perioada nopţii, cât şi de faptul că anumite persoane care muncesc în acest interval orar vor avea posibilitatea să circule între periferia oraşului şi centru. Bucureştiul intră, prin acest proiect, în rândul marilor metropole europene”, spunea directorul general al RATB de la acea vreme, Adrian Criţ.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share