Site logo
21 februarie 2021

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, vrea o extensie la trenul metropolitan Cluj, de la Baciu până la Gârbău, și construcția de noi stații.

trenul metropolitan Cluj metroul lui Emil Boc lucrările la metroul din Cluj-Napoca studiul pentru metroul din Cluj

”Economia noastră nu mai trebuie să fie legată numai de municipiu. Trebuie să gândim în termeni metropolitani, de la Gilău la Jucu. Adică, vedem și proiectul nostru cu trenul metropolitan și am extins la propunerea consultantului, care a spus că de ce nu mergem câțiva km de la Baciu spre Gârbău și să includeți și comuna aceasta, pentru că descărcarea pe autostradă de la Nădășel și crearea acolo a unui park and ride cu posibilitatea ca oamenii să își lase mașina acolo, va ajunge mai repede de acolo decât din Gilău, Florești sau Apahida. Am discutat cu primarul din Gârbău și ne-a dat răspuns pozitiv. Vom include și Primăria din Gârbău în proiectul de tren metropolitan și metrou”, a spus primarul Emil Boc, citat de site-ul Știri de Cluj.

Noi stații la trenul metropolitan Cluj

Edilul a precizat că se vor construi stații noi și la Gârbău, și la Tetarom, și la Aeroport și la Piața 1 Mai, la Clujana. Se vor cumpăra vagoane și se va stabili un operator și va fi un program inclus în mersul trenurilor.

”Viitorul arată că vom acoperi peste 50 de km în jurul Clujului. Se va rezolva și problema de la Tăietura Turcului. Am reușit rezolvarea pasajului de 25 milioane de euro, care este inclus în proiectul de electrificare a căii ferate de la Cluj la Episcopia Bihorului”, a mai afirmat Emi Boc.



În noiembrie 2020, a intrat în dezbatere la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei proiectul trenului metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea (componenta 1, magistrala I de metrou). Investiția, în valoare totală estimată de 5.669.949.835 lei, va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile, prin POIM 2014-2020, fonduri europene nerambursabile și rambursabile prin Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR) 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul de credite al Ministerului Transporturilor, precum și din alocații de la bugetul local prin UAT municipiul Cluj-Napoca și UAT comuna Florești și alte surse legal constituite; obiectivul va avea o lungime de 14,40 km și 14 stații.

Studiile pentru tren metropolitan și metrou costă aproape opt milioane de euro și ar urma să fie finalizate în acest an.

Conferinţa de Infrastructură 2021

Anul European al căilor ferate valorifică potențialul transportului feroviar

Organizată de data aceasta în format online, Conferința de Infrastructură 2021 va continua tradiția evenimentelor trecute, de a aduna la același prezidiu atât administratori de infrastructură feroviară, cât și companii care execută construcția sau modernizarea infrastructurii feroviare.

Aceștia vor analiza și prezenta proiectele finalizate până acum, pe cele în derulare, dar și pe cele ce urmează să fie licitate sau pentru care se vor semna noi contracte de finanțare.

ÎNREGISTRARE

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share