Site logo
17 februarie 2021

Decizia de a interzice cumulul pensie-salariu, anunțată de ministrul Muncii, Raluca Turcan, va lovi grav societățile feroviare de stat. Mii de angajați ai CFR SA, CFR Călători și CFR Marfă sunt fie pensionari, fie îndeplinesc deja condițiile de pensionare. În aceste condiții, se va produce o migrare de la stat la privat, dar și de la CFR Marfă la CFR Călători.

Adrian Bărbulescu

cumulul pensie-salariu

Anunțul privind intenția Guvernului de a interzice cumulul pensiei cu salariul de la stat a fost făcut marți seara la România TV de ministrul Muncii, Raluca Turcan.

”Avem foarte mulți oameni care în momentul de față se pensionează anticipat și se reangajează la stat cumulând pensia și salariul. Am pregătit un proiect de lege prin care îi lăsăm să opteze între pensie sau salariul la stat”, a spus oficialul guvernamental.

Ministrul Muncii a explicat că salariații care aleg salariul vor putea rămâne angajaţi până la maximum 70 de ani. ”Dacă sunt pensionari și trebuie să opteze, atunci ei se pot reangaja la stat, dar renunță la pensie. Nu se poate cumula pensia cu salariul la stat. Pensie cumulată cu salariul va fi doar în sistemul privat”, a adăugat ministrul Raluca Turcan.

Mii de angajați ai societăților feroviare de stat beneficiază de cumulul pensie-salariu

cumulul pensie-salariu acțiuni de protest la CFR negocierea CCM la CFR MarfăSindicaliștii din domeniul transporturilor feroviare avertizează că aplicarea unei astfel de măsuri fără a ține cont de specificul și de realitățile domeniului va afecta grav companiile și societățile feroviare din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

”Am discutat cu doamna ministru, dar nu am reușit să ajungem la un punct de vedere comun. Da, dacă prevederea se va aplica pentru personalul TESA sau pentru funcțiile de conducere nu avem nimic împotrivă, însă cu totul alta este situația atunci când vorbim de funcțiile de execuție”, a declarat pentru Club Feroviar președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă, Iulică Măntescu.

El a explicat că numai la Compania Națională de Căi Ferate CFR SA peste 3.000 de salariați cumulează pensia cu salariul.

Mecanicii de locomotivă, cea mai afectată categorie

De departe, cei mai afectați vor fi mecanicii de locomotivă, în condițiile în care și așa se înregistrează un deficit acut de personal în această zonă.

”La CFR Marfă, din aproximativ 800 de mecanici de locomotivă, 300 sunt fie pensionari, fie îndeplinesc condițiile de pensionare. La CFR Călători, peste 30% din cei 1.800 de mecanici sunt în această situație”, a mai spus Iulică Măntescu. El a explicat că, dacă anunțul ministrului va deveni literă de lege, în primul rând se va produce un exod de la CFR Marfă către CFR Călători, în condițiile în care prima este într-o situație extrem de incertă. În plus, salariile de încadrare la CFR Marfă sunt cu aproape 1.000 de lei mai mici decât la CFR Călători (2.700 față de 3.680 lei). În al doilea rând, mecanicii de locomotivă pensionari vor migra în și mai mare măsură ca până acum de la stat către operatorii feroviari privați.

CFiR, singura platformă de resurse umane care se ocupă strict de domeniul feroviar și cel al transportului urban pe șină, organizează Târgul de Carieră Feroviară în România ediţia a IV-a, în zilele de 24 și 25 martie 2021, realizând astfel legătura directă între angajatori și persoanele interesate de a-și începe sau consolida o carieră în acest domeniu.

ALSTOM ROMANIA – PARTENER PRINCIPAL

De peste 25 de ani, compania Alstom este deschizătoare de drumuri, având un rol important în tranziția României către un transport feroviar modern și sustenabil. De la soluții de control digital al traficului feroviar, infrastructură și electrificare, la mentenanța pe termen lung a flotei de trenuri a metroului București, Alstom aduce în mod activ o schimbare pozitivă în transportul feroviar din România.

MAI MULTE DETALII

Și impiegații de mișcare beneficiază de cumulul pensie-salariu

O altă categorie care va fi afectată de posibila măsură restrictivă este cea a impiegaților de mișcare. Iulică Măntescu susține că mulți dintre aceștia, angajați ai CFR SA, cumulează salariul cu pensia.

”Și mecanicii, și impiegații necesită perioade îndelungate de școlarizare. La impiegați, școlarizarea durează un an de zile. La mecanici, situația e și mai complicată – după școala de un an de zile, mai urmează un an pentru obținerea autorizărilor și certificărilor pe anumite tipuri de locomotive sau pe anumite secții de circulație”, a mai spus liderul FML.

Criză de ingineri la CFR SA

aplicarea Statutului personalului feroviar trenul de pompieri al CFM acțiuni de protest la CFR reducerea săptămânii de lucru primă de Paști angajările în sistemul feroviar sindicaliștii feroviari despre Rovana Plumb deraierea de la Dornești rectificarea bugetară Dobrescu despre CCM la CFRCă așa stau lucrurile o confirmă și președintele Federației Naționale Sindicale Drum de Fier, Florea Dobrescu. ”Pensionarilor le-am prelungit contractele pentru că avem nevoie de ei, nu din altă cauză. E deficit de personal și la impiegați, și la linii. De exemplu, mai avem doar un singur inginer CFDP (absolvent al Facultății de Căi Ferate, Drumuri și Poduri – n.red.) la fiecare secție. Anul ăsta am angajat doar doi ingineri CFDP și nu știu dacă rămân până la sfârșitul anului”, a declarat el pentru Club Feroviar.

Liderul sindical a precizat că, în cazul în care spusele ministrului Raluca Turcan privind cumulul pensie-salariu vor deveni literă de lege, nu va exista posibilitatea de a înlocui imediat personalul care va opta pentru pensie în loc de salariu.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share