
FOTO Circulație feroviară întreruptă pentru lucrări la pasajul Brănești peste calea ferată


Circulația feroviară a fost întreruptă pe Magistrala 800 București-Constanța, pentru lucrări la pasajul Brănești peste calea ferată.
”Noapte albă pe șantierul pasajului rutier din Brănești peste calea ferată. (…) În timpul nopții trecute, circulația feroviară pe calea ferată CF 800 București-Constanța a fost întreruptă, pentru a permite turnarea plăcii de suprabetonare pe secțiunea centrală a pasajului, operațiune care s-a încheiat cu succes”, a scris pe pagina sa de Facebook Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
El a precizat că pentru placa de suprabetonare au fost montate cele 82 de predale prefabricate, a fost finalizată armarea și au fost turnate două din cele trei etape de betonare, urmând ca în data de 20 martie să fie turnată și ultima etapă din placă.
Pasajul rutier peste calea ferată București-Constanța va asigura conexiunea dintre nodul rutier A2 și zona industrială Brănești – DN3 și este implementat în parteneriat cu Primăria comunei Brănești, etapa 1 și etapa 2.
Pasajul Brănești va avea o lungime de 450 de metri
Valoarea contractului este de 45,6 milioane de lei (echivalentul a 11,6 milioane de euro), iar durata de execuție a proiectului este de un an și jumătate, așa cum am mai scris.
Primăria Comunei Brănești din județul Ilfov a semnat la sfârșitul anului 2023 contractul pentru proiectarea și execuția pasajului peste linia ferată București-Constanța cu antreprenorul român Tracon. Finanțarea din PNRR este de 50%.
Pasajul peste calea ferată de la Brănești va avea o lungime de 450 de metri. Obiectivul principal al proiectului este de a fluidizia traficul rutier prin eliminarea staționării la bariera de la trecerea la nivel și de a asigura legătura între DN3 și Autostrada A2. Pasajul rutier peste linia de cale ferată și drumul de legătură sunt amplasate pe strada Industriilor III, în intravilanul localității Brănești și fac legătura între DN 3 și Strada Gării. Aici se fac următoarele lucrări: pasaj superior cu suprastructura mixtă oțel-beton și terasamente din pământ armat și rampe de acces, drum de legătură între DN3 și pasaj peste linia CF, bretele pasaj, amenajare intersecție cu DN3 (sens giratoriu).
La modernizarea Magistralei 800 pentru viteza maximă de 160 km/oră, realizată la începutul anilor 2000, nu au fost eliminate trecerile la nivel, iar din această cauză s-au produs multe accidente. Recent, un pasaj similar a fost construit la Drajna de Arcada Company Galați. De asemenea, o procedură pentru construcția unui pasaj denivelat a fost lansată și la Lehliu.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail