La Primăria Capitalei a ajuns propunerea producătorului Astra Vagoane Călători Arad referitoare la cum ar urma să arate noile tramvaie Astra pentru București.
Propunerea făcută de producătorul arădean de material rulant în ceea ce privește schema de vopsire poate fi văzută în imaginea alăturată.
Reprezentanții Municipalității vor semna cât de curând contractul pentru cumpărarea de tramvaie. ”În perioada următoare va fi semnat contractul cu Astra Arad, prin care vor fi livrate 100 de noi tramvaie, un contract pe fonduri europene în valoare de 840 milioane lei (aproximativ 200 milioane euro)”, au delarat pentru Club Feroviar responsabilii PMB.
La începutul lunii septembrie 2020, Primăria Municipiului București a trimis către Asocierea Astra Vagoane Călători (România) – CRRC Qingdao Sifang (China) o ”Comunicare privind rezultatul procedurii de atribuire
”Comisia de evaluare a desemnat oferta prezentată de către asocierea Astra Vagoane Călători (lider) – CRRC Qingdao Sifang Co, LTD (asociat) ca fiind oferta câștigătoare, cu propunere financiară în valoare de 840.882.207,000 lei fără TVA pentru un număr de 100 de bucăți de tramvaie de tip ASTRA, cu un preț unitar de 8.408.822,00 lei fără TVA, așa cum a fost stabilit în propunerea financiară și pe baza propunerii tehnice prezentate”, se arată în documentul citat.
Sub conducerea Gabrielei Firea, Primăria Capitalei atribuise inițial contractul pentru furnizarea celor 100 de tramvaie companiei turcești Durmazlar. Apoi, în luna decembrie 2019, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a infirmat această atribuire, care s-a constituit într-un adevărat rechizitoriu la adresa autorității contractante – Primăria Municipiului București. Decizie pe care nu au atacat-o turcii de la Durmazlar, ci Primăria Capitalei. Însă Curtea de Apel București a menținut decizia CNSC.
Noile tramvaie Astra pentru București au nevoie de cale de rulare modernizată
Până la sosirea noilor tramvaie, PMB trebuie să modernizezecalea de rulare pe porțiunile rămase ale liniilor 40 si 55, condiție pentru finantarea europeana a achiziției de material rulant.
”Mai multe detalii despre modernizarea căii de rulare pentru liniile 40 și 55 vă putem furniza după aprobarea bugetului Municipalității pentru anul 2021”, au răspuns oficialii PMB la solicitarea Club Feroviar.
Dacă aceste lucru nu se va întâmpla, riscăm să pierdem bani europeni. ”Conform cererilor de finanțare depuse pe POR care au dus la semnarea contractelor de finanțare, Municipiului Bucuresti îi revine obligația de a duce la îndeplinire o serie de măsuri complementare până la finalizarea proiectelor în 2023. Neîndeplinirea acestor condiționalități poate conduce la pierderea fondurilor proporțional cu efectul pe care neîndeplinirea îl are pe fiecare contract în parte”, au mai menționat responsabilii PMB. (A.B.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail