Este trafic feroviar întrerupt sâmbătă seara pe Magistrala 300, din cauza unui camion care a rupt linia de contact.
UPDATE. Traficul feroviar a fost reluat la ora 19:54 între stațiile Albești Târnava și Sighișoara. Trenurile de călători, care au staționat temporar în gările adiacente, au fost reînscrise în circulație, însă vor înregistra întârzieri la destinație după cum urmează:
R 3503, care circulă în relația Brașov – Mediaș, va ajunge la destinație cu o întârziere estimată de circa 120 de minute
R 3547, care circulă în relația Odorhei – Sighișoara, va ajunge la destinație cu o întârziere estimată de circa 108 minute
IC 531, care circulă în relația București Nord – Cluj-Napoca, va ajunge la destinație cu o întârziere estimată de circa 90 de minute.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că circulația feroviară este oprită temporar la această oră, între stațiile Albești Târnava și Sighișoara, din cauza unui incident rutier, înregistrat la trecerea la nivel cu calea ferată, de la km 296+218, unde un camion s-a angajat în traversarea pasajului cu bena ridicată și a rupt linia de contact.
Echipele de intervenție ale SRCF Brașov sunt prezente la fața locului și acționează pentru înlocuirea firului de contact rupt și repunerea sub tensiune. Întrucât operatorul național de transport feroviar de călători nu are disponibilă o locomotivă diesel, cu care să se puteau dubla trenurile programate să tranziteze intervalul Albești Târnava – Sighișoara, pe firul II (firul I fiind închis pentru lucrări de reabilitare), următoarele treitrenuri de călători – R 3503 (Brașov – Mediaș), R 3547 (Odorhei – Sighișoara) și IC 531 (București Nord – Cluj Napoca) staționează temporar, până la finalizarea intervențiilor, în gările adiacente zonei afectate, Beia și Vânători.
Echipele de intervenție estimează remedierea deranjamentului și repunerea sub tensiune a liniei de contact în circa 20 – 30 de minute.
”Transmitem scuze călătorilor pentru disconfortul creat și îi asigurăm că personalul feroviar al SRCF Brașov depune toate eforturile necesare pentru reluarea circulației în condiții normale de trafic”, se mai arată în comunicatul CNCF CFR SA.
Sunt locomotive diesel sau nu sunt?
Ulterior, și SNTFC CFR Călători a dat un comunicat în care spune că a asigurat locomotive diesel pentru tracțiune: ”Astăzi, 10 august 2024, circulația feroviară spre/dinspre Sighișoara este întreruptă temporar din cauza unui accident la o trecere la nivel cu calea feară din zona Sighișoara. Șoferul unui camion s-a angajat în traversarea căii ferate fără să se asigure și a produs un deranjement la infrastructura feroviară (lipsă tensiune în linia de contact) pe Firul 2 de circulație (Firul 1 fiind închis pentru efectuarea unor lucrări planificate). Până la restabilirea circulației în condiții de siguranță de către echipa de intervenție a CFR SA, mai multe trenuri CFR Călători cu circulație pe zona afectată (spre/dinspre Brașov, Bcucurești Nord etc) staționează. Încă din momentul avizării, după producerea deranjamentului, CFR Călători a pus la dispoziția managerului de infrastructură – CFR SA, tracțiune diesel. În continuare, circulația în această zonă se desfășoară în funcție de măsurile operative stabilite și dispuse de managerul infrastructurii feroviare – CFR SA”.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail