Site logo
19 noiembrie 2019
Bilanțul SNCF pe 2018 percheziții la SNCFBilanțul SNCF pe 2018 percheziții la SNCF

Guvernul francez intenționează să „absoarbă” aproximativ 35 de miliarde de euro (41,20 miliarde de dolari) din datoria operatorului feroviar național cu un total de 47 de miliarde de euro ca parte a reformelor planificate la SNCF, potrivit cotidianului francez Les Echos.

Așa zisa „absorbție” a datoriilor, procedură neclară care încă nu se știe dacă va fi acceptată de către Comisia Europeană, vine in contextul în care operatori feroviari cu datorii mult mai mici, precum CFR Marfă, riscă dizolvarea în condițiile în care Comisia Europeană afirmă că aceștia au fost beneficiari ai unor ajutoare de stat.

Planul ar prevede ca Guvernul francez să-și asume părți din datoria SNCF în 2020 și 2022 și va fi anunțat vineri de premierul Edouard Philippe la discuțiile cu sindicatele uniunilor feroviare, potrivit surselor anonime. Un purtător de cuvânt al Guvernului a refuzat să comenteze.

Guvernul a declarat anterior că va începe să preia părți ale datoriei SNCF începând cu 2020 ca parte a reformei menite să pregătească compania de competiție, însă nu a spus cât va absorbi. Sindicaliștii au pornit acțiuni de protest cu începere din aprilie 2019, refuzând să lucreze două la fiecare cinci zile , începând cu 28 iunie, în semn de protest.

Feroviarii ar putea fi însoțiți la proteste marți de funcționarii publici și muncitorii din energetică ca parte a protestelor îndreptate împotriva lui Manuel Macron și a planurilor acestuia de a liberaliza economia franceză.

În 2018 Guvernul francez a anunțat că va prelua o datorie de 35 de miliarde de euro a SNCF, divizia de infrastructură, parte a planului de reformă a căii ferate. O sumă de 25 miliarde euro urmează să fie luată în 2020 iar 10 miliarde euro în 2022, măsuri care ar întări semnificativ situația companiei.

Planul prevede acordarea unui împrumut între SNCF Reseau și Fondul datoriei guvernamentale (Caisse de la Dette Publique – CDP). După ce Parlamentul va aproba măsura prin legea bugetului de stat, datoria va fi trecută la CDP și eliminată din bilanțul contabil al SNCF. Aceasta metodă a funcționat în trecut când au mai fost preluate datorii de 8 miliarde euro de către SNCF Special Debt Repayment Unit .

Dacă datoria guvernului va fi afectată pe termen lung de această măsură, aceasta va resabili soliditatea financiară a SNCF Reseaux și va garanta tratamentul egal al acționarilor.

Citește aici cum în anii scurși de la ratarea privatizării CFR Marfă, Guvernele ce s-au succedat nu au găsit, dar nici nu au căutat, vreo soluție de redresare a CFR Marfă și, în general, a căii ferate din România.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share