Site logo
4 iulie 2020
Lucian Bode la tunelul Bata

Poate antreprenorul ne face o surpriză plăcută și termină lucrările mai devreme, a declarat vineri după amiază Lucian Bode la tunelul Bata, parte a tronsonului Curtici-Simeria.

Lucian Bode la tunelul Bata

Lucian Bode la tunelul Bata

În cea de-a doua parte a vizitei făcute vineri în vestul țării, ministrul Transporturilor a participat la sediul Consiliului Județean Arad la prezentarea stadiilor de realizare a principalelor obiective de infrastructură rutieră și feroviară din județ, precum și soluțiile propuse de autoritățile locale pentru dezvoltarea infrastructurii regionale și naționale cu impact direct pentru județ.

Ministrul Bode s-a deplasat pe amplasamentul obiectivului de investiții feroviar unde a verificarea stadiului lucrărilor la Tunelul T3 Bata km 559+967 – 560+570, obiectiv din cadrul contractului “Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici -Simeria,   parte componentă a Coridorului IV Pan- European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2 și Tronsonul 3”, Subtronson 2b : Cap Y Barzava – Cap Y Ilteu.

Lucian Bode la tunelul Bata. Ministrul a fost mulțumit de mobilizarea pe șantier

”Acum când mulți încep să înțeleagă că infrastructura feroviară nu trebuie pusă în plan secundar, vedem cât de importantă este rețeaua pe care o avem și care, în mod nedrept, nu a beneficiat de investiții pentru modernizare și dezvoltare. În condițiile noului Green Deal, promovat la nivelul Uniunii Europene, este de datoria noastră să finalizăm cât mai repede șantierele de infrastructură feroviară și să promovăm noi proiecte. De asemenea vom concentra sume importante pentru refacerea rețelei existente, astfel încât să putem să creștem viteza de circulație pe infrastructura feroviară. Este bine că în cazul acestui important obiectiv de reabilitare a liniei de cale  ferată Frontieră-Curtici-Simeria Lot 2B, am ajuns la un progres fizic de peste 45%. Am înțeles că plățile sunt la zi, văd că este un grad de mobilizare corespunzător, deci sunt create toate condițiile pentru ca termenul de finalizare stabilit pentru martie 2023 să poată să fie respectat. Sau poate antreprenorul ne face o surpriză plăcută și termină lucrările mai devreme”, a declarat ministrul Lucian Bode.

Guvernul Orban vrea 2% din PIB pentru infrastructură

Lucian Bode a declarat că Guvernul Orban îşi propune să aloce, în fiecare an, pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, 2% din PIB.

”Până în 2030, România are obligația să finalizeze coridoarele rețelei principale. Suntem obligați să accelerăm implementarea proiectelor de infrastructură, pe toate coridoarele, din rețeaua principală și să le recepționăm.  Următorii 10 ani vor fi anii reclădirii României. Infrastructura de transport va fi coloana vertebrală pe care se va ridica România”, a declarat ministrul Bode.

Ministrul Lucian Bode a declarat că în vestul ţării, este în derulare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură feroviară, parte integrantă din Coridorul IV și anume cele 4 loturi 2A, 2B, 2C si 3 din Tronsonul de la Simeria la Km 614.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share