Site logo
21 decembrie 2019
calea ferată de Otopenicalea ferată de Otopeni

Se lucrează intens la calea ferată de Otopeni, chiar și în week-end, așa cum se poate observa din imaginile surprinse de Club Feroviar în după amiaza zilei de sâmbătă, 21 decembrie. Deja pe pilonii de beton turnați în urmă cu ceva vreme în fața Terminalui Plecări au fost montate primele grinzi.

Adrian Bărbulescu

calea ferată de Otopeni
calea ferată de Otopeni

calea ferată de Otopeni

calea ferată de Otopeni

Gălățenii de la Arcada Company lucrează la foc automat la racordul de cale ferată dintre Halta Odăile și Aeroportul Internațional Henri Coandă.

Ministerul Transporturilor a emis în urmă cu o lună de zile o nouă autorizație de construcție pentru ca lucrările la conexiunea feroviară poată continua. ”Se autorizează executarea lucrărilor de construire pentru: <Etapa a II-a – Viaduct C.F. km 16+100 – km 18+520 – fundaţie şi elevaţie culee, fundaţii şi elevaţii pile, terasamente, consolidări, podeţ C.F. km 17+248> din cadrul obiectivului de investiţie <Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord Aeroportul Intemaţional Henri Coandă Bucure.şti – Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti>”, se arată în document.

Lucrările la calea ferată de Otopeni, doar pe terenurile care nu sunt în litigiu

Tot aici se precizează că lucrările autorizate se vor executa doar pe terenurile aflate în domeniut public al statului, în administrarea Ministerului Transporturilor, prin Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, în conformitate cu prevederile H.G. nr.558/2019 privind aprobarea amplasamentului şi a declanşării procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere aflat pe amptasamentut lucrării de utititate publică de interes naţional. ”Nu vor fi începute şi executate lucrările aflate pe imobilele cu nr. cadastrale (…), respectiv pilele (P5 + P11), (P22 ÷ P24) până la solutionarea definitivă a litigiilor”, se precizează în autorizația de construcție. Este vorba de porțiunea aflată în stânga DN1, cum vii dinspre București, pentru care instanța a decis suspendarea lucrărilor până la soluționarea pe fond a litigiului cu proprietara unei case și patronul unui hotel.

Furnicar pe șantier, chiar și în zilele nelucrătoare

Între Terminalul Sosiri al Aeroportului Otopeni și DN 1 se lucrează intens, chiar și în zilele nelucrătoare, deoarece constructorii profită de vremea neașteptat de bună pentru sfârșitul lunii decembrie.

Toți pilonii de susținere ai viitoarei căi ferate suspendate, care va trece peste DN1 la 6,5 metri înălțime și se va opri în dreptul celui de-al doilea nivel al parcării pe termen scurt, au fost turnați. Acum a început și amplasarea grinzilor pe acești piloni.

După emiterea noii autorizații de construcție, Arcada Company a început lucrările și pe tronsonul cuprins între Halta Odăile și patinoarul lui Ion Țiriac. De aici va începe viaductul feroviar care va supratraversa DN1. Dacă la început fostul tenismen tuna și fulgera împotriva noii conexiuni feroviare, în ultima perioadă și-a îndulcit tonul și chiar a cerut ca CFR SA să-i amenajeze o stație în dreptul patinoarului Telekom Arena, pe care până nu demult amenința că îl va dărâma.

Acum, miliardarul în vârstă de 80 de ani vrea că CFR SA să-i construiacă și un zid de protecție în fața patinoarului, pentru a fi sigur că niciun tren nu va deraia și va ajunge să cadă peste construcția sa. Asta cu toate că patinoarul este situat la 22 de metri distanță de pilonii viitoarei căi ferate.

Austriecii la de Porr trebuie să dubleze linia ferată Mogoșoaia-Balotești

Un alt contract care are legătură cu calea ferată de Otopeni a fost semnat cu austriecii de la Porr Construct, care lucrează la dublarea căii ferate între Mogoșoaia și Balotești.

Aici se fac lucrări de tasare și de amplasare a terasamentului. De aproape o lună de zile, trenul cu cupoanele de șină a ajuns în Gara Mogoșoaia și ele au fost distribuite deja pe traseu, acolo unde vor fi montate. De asemenea, au sosit și traversele pentru noua linie, care sunt depozitate în organizarea de șantier a Porr Construct din apropierea Haltei Odăile.

Lucrările sunt mai avansate între Gara Mogoșoaia și Halta Odăile, de unde se va desprinde racordul feroviar spre Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni. Totuși, șinele au fost duse la fața locului și pe celălat tronson, în zona Punctului de Oprire (P.O.) Aeroport, din apropiere de Gara Balotești. Și acest punct de oprire va trebui reconstruit la standarde europene, potrivit contractului semnat de austrieci cu Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share