Club Feroviar că prezintă primele imagini cu Sorin Grindeanu în tren de când ocupă funcția de ministru al Transporturilor. El a fost marți în Gara de Nord din București, alături de directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, care l-a invitat să vadă cinci vagoane și două locomotive modernizate din fonduri proprii ale societății.
Agitație mare, la peste 30 de grade, la linia 14 a principalei porți feroviare a României. Unii ceferiști făcuseră curat pe peron, alții încă mai lustruiau la locomotivele puse la tracțiunea vagoanelor modernizate.
Sorin Grindeanu în tren. În vagoane…
La ora stabilită, și-a făcut apariția și ministrul Transporturilor, însoțit de șeful CFR Călători, care s-au urcat în vagoanele modernizate la Atelierele CFR Grivița. Înainte de sosirea oficialilor, am dat și noi o tură prin vagoane și am rămas cu o impresie excelentă: instalație de aer condiționat, afișaj electronic, măsuță în dreptul fiecarui scaun, prize USB.
Potrivit datelor furnizate cu o zi înainte de responsabilii operatorului feroviar de stat și prezentate atunci de Club Feroviar, este vorba de cinci vagoane, a căror modernizare a constat în:
- Mobilier nou, fotolii cu spătare rabatabile asemenea celor din avion.
- Sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atât în interiorul vagonului, cât și în exteriorul vagonului.
- Dispozitiv SOS – respectiv călătorul poate lua legătura cu mecanicul de locomotivă în situații de urgență.
- Sistem de detecție a incendiilor (detector de fum și stingător).
- Uși laterale cu sistem de închidere/deschidere selectivă (deblocarea selectivă a ușilor de către mecanicul de locomotivă, pe partea cu peronul, similar cu sistemul închidere/deschidere a ușilor de la metrou). Acest sistem se va regăsi și pe materialul rulant al CFR Călători modernizat prin programul de investiții finanțat din fonduri PNRR (139 de vagoane și 75 de locomotive).
- Instalație de climatizare.
- Toalete ecologice.
- Viteza maximă de circulație este de 200 km/oră.
În paranteză, trebuie menționat faptul că lipsa sistemului de blocare/deblocare a ușilor vagoanelor de către mecanicul de locomotivă a fost motivul invocat de administrația feroviară maghiară MAV pentru care locomotivele românești nu au mai fost lăsate să tracteze trenuri până la Budapesta.
… și în locomotivă
Închidem paranteza și precizăm că cele cinci vagoane prezentate marți, cărora li se va adăuga încă unul, vor fi introduse inițial în compunerea Trenurilor Soarelui spre și dinspre litoral, iar apoi și în trafic internațional.
Ministrul a ținut nu numai să se urce în vagoane, ci și în cele două locomotive modernizate – una produsă la Softronic Craiova, iar cealaltă în fosta Iugoslavie, marca Rade Koncar. Locomotiva EC de 3400 KW a fost modernizată de către SCRL Brașov, iar cea EA de 5100 KW a ieșit din reparație planificată, efectuată de către Reloc Craiova.
Doar cinci vagoane dintr-un necesar de 500
Însă vagoanele și locomotivele prezentate în Gara de Nord reprezintă o picătură într-un ocean.
Potrivit lui Traian Preoteasa, operatorul feroviar de stat ar mai avea nevoie de încă 500 de vagoane sau automotoare noi pentru a face față cererii în creștere de transport feroviar. El a spus că nu poate promite că în această vară nu vor mai fi trenuri cu era condiționat, pentru că a ales să țină în circulație și material rulant vechi de multe decenii, pentru a satisface cerințele de transport ale cetățenilor.
Marile așteptări ale conducerii CFR Călători sunt legate de Planul Național de Redresare și Reziliență, prin care 75 de locomotive și 139 de vagoane vor fi modernizate, dar și de trenurile noi care vor fi cumpărate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
Ministrul promite că va merge cu trenul la Constanța
Marți la prânz, ministrul Grindeanu s-a urcat în tren, însă garnitura a stat pe loc. El a promis însă că vinerea viitoare, pe 14 iunie, va merge cu trenul la Constanța, alături de Traian Preoteasa și de jurnaliști.
De când este ministru al Transporturilor, nimeni nu l-a văzut pe Sorin Grindeanu în tren. El susține însă că acum doi ani a mers cu trenul de la București la Sinaia și că a plătit biletul cu cardul, cu toate că are autorizație CFR.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail