Site logo
28 decembrie 2019
bugetul CFR Călători rectificat Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare rectificare bugetară exproprieri pentru calea ferată banii de la Strabag Departamentul pentru infrastructurăbugetul CFR Călători rectificat Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare rectificare bugetară exproprieri pentru calea ferată banii de la Strabag Departamentul pentru infrastructură

Guvernul a adoptat în ședința de vineri noapte un proiect de Hotărâre privind bugetul CFR Călători rectificat pe anul 2019.

bugetul CFR Călători rectificat Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare rectificare bugetară exproprieri pentru calea ferată banii de la Strabag Departamentul pentru infrastructură

Astfel, a fost adoptată o Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2019 al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători “C.F.R.-Călători” – S.A. aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, după cum a anunțat Executivul, printr-un comunicat de presă dat publicității vineri noapte.

Pierderi reduse în bugetul CFR Călători rectificat

Club Feroviar a arătat recent că Pierderea CFR Călători pe 2019 s-a redus cu aproape 40%, la finele anului urmând să fie înregistrat un nivel de 270 milioane de lei, echivalentul a 56 milioane de euro.

”În principal, veniturile au crescut prin majorarea volumului vânzărilor de bilete, prin atragerea călătorilor către transportul feroviar, dar și printr-un mai bun control al consumurilor. Dincolo de asta, au fost luate măsuri pentru gestionarea rațională a parcului de material rulant și s-au majorat veniturile din activități auxiliare – vânzări, închirieri etc”, au detaliat surse din cadrul operatorului feroviar de stat.

Venituri mai mari în sezonul estival

Potrivit informațiilor deținute de Club Feroviar, la creșterea veniturilor și, pe cale de consecință, reducerea pierderilor o contribuție majoră au avut-o și încasările sporite din sezonul estival 2019.

În această vară, Trenurile Soarelui (garniturile directe București – Mangalia) au început să circule spre litoral încă din minivacanța de Rusalii. Amintim că anul trecut fosta conducere a CFR Călători a pus în mișcare Trenurile Soarelui abia din 30 iunie. În acest fel, au câștigat patronii de microbuze și autobuze, în defavoarea societății feroviare de stat.

În primăvara acestui an, atunci când a fost întocmit Bugetul de Venituri și Cheltuieli pe 2019, se estima că CFR Călători va înregistra o pierdere de 431,051 milioane de lei până la 31 decembrie (aproape 92 milioane de euro), de aproape patru ori mai mare decât cea din 2018. La vremea respectivă, Club Feroviar a arătat că subvenția pentru transportul feroviar de călători primită în acest an urma să fie mai redusă cu 5,22% față de 2018. În cifre absolute, era vorba de o diminuare cu aproape 56 milioane de lei comparativ cu anul precedent, de la 1,071 miliarde de lei la 1,015 miliarde.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share