Site logo
Guvernul dă aviz negativ pe desființarea liniei Câmpina-Telega
10 martie 2021

Guvernul a emis aviz negativ pe proiectul de trecere a liniei de cale ferată menționate de la CFR SA la administrația locală.

doru.cireasa@clubferoviar.ro

sursa foto: campinatv.ro

Motivul respingerii este acela că nu a fost solicitat nici avizul Consiliului Local Câmpina și nici cel al CFR SA, se arată în adresa întocmită de Guvern, adresată Senatului.

„În condiţiile în care bunul nu este declarat prin lege că ar constitui obiectul exclusiv al proprietății publice a statului, considerăm că acesta poate fi trecut din domeniul public al statului în domeniul public al unei unităţi administrativ-teritoriale prin hotărâre a Guvernului.
În ambele cazuri, considerăm necesar ca transferul interdomenial să se realizeze, pentru respectarea principiului autonomiei locale, la cererea
autorității deliberative a unității administrativ-teritoriale, în speţă Consiliul Local al Municipiului Câmpina. În acest sens, se impunea anexarea la documentația ce însoţeşte proiectul de act normativ a unei hotărâri a consiliului local prin care să se aprobe solicitarea privind transmiterea imobilului din domeniul public al statului în domeniul public al unităţii administrativ-teritoriale”, spune Guvernul. „De asemenea, se constată că proiectul nu este însoţit de acordul actualului administrator al bunului respectiv, care poate să se pronunţe cu privire la oportunitatea transmiterii și cu privire la justificarea temeinică a încetării uzului sau interesului public naţional pentru acest imobil”, mai arată reprezentanții Executivului.

Motivele sunt similare cu cele care au dus la respingerea de către Curtea Constituțională a transferului de proprietate al căii ferate Răzoare – Luică, subiect explicat de Club Feroviar aici.  Aceasta arată slaba pregătire juridică și informare a unor parlamentari ce inițiază proiecte legislative.

Calea ferată urmează să facă loc unei șosele

Proiectul aparține unui senator PSD și a fost depus în luna ianuarie. Acesta prevede dezafectarea căii ferate Câmpina – Câmpinița – Telega, înființată la 1883, dar nefolosită începând cu 2013.

 

Potrivit inițiatorului, respectiv senatoarei Laura Mihaela Fulgeanu Moagher (foto în stânga fostului ministru Răzvan Cuc) linia trebuie să treacă la domeniul public al municipiului Câmpina care ar urma să realizeze o nouă cale de comunicație rutieră.

„În conformitate cu Strategia Locală de Dezvoltare Durabilă a Municipiului Câmpina 2021-2027, aceste proiecte de modernizare a infrastructurii propun constituirea unei noi căi de comunicaţie rutiera, care va asigura inclusiv accesul şi legătura între Municipiul Câmpina şi localităţile limitrofe, respectiv Telega, Brebu şi Poiana Câmpina. În proiectul privind Strategia Locală de Dezvoltare Durabilă a Municipiului Câmpina 2021-2027 au fost identificată ca principală oportunitate de dezvoltare, creşterea mobilităţii cu un grad mai mare de afectare a populaţiei prin propunerea unei artere de circulație rutieră în condiţiile în care pe tronsonul de cale ferată menţionat există porţiuni unde şina de cale ferată nu mai există, este acoperită în totalitate de vegetaţie necontrolată, iar zona aferentă fiind afectată din cauza neexploatării şi neîntreţinerii acestui obiectiv, devenind o zonă insalubră cu urmări asupra siguranţei cetăţenilor, consider că există justificarea acestui transfer întrucât obiectivul nu mai este funcţional, linia de cale ferată fiind închisă circulaţiei trenurilor din anul 2013 şi se află într-o stare de degradare continuă, împreună cu podurile de cale ferată”, argumenta senatoarea.

CFiR, singura platformă de resurse umane care se ocupă strict de domeniul feroviar și cel al transportului urban pe șină, organizează ediţia a IV-a a Târgului de Carieră Feroviară în România.

Interacţionează LIVE cu cei mai activi şi importanţi angajatori de pe piaţă.
Programează
te la interviurile online şi fă următorul pas in cariera ta feroviară.

Partener Principal Colaboratori Parteneri Media
facultatea de transporturi UPB logo CFDP

MAI MULTE DETALII

 

Linia, construită acum 138 de ani

sursa foto Campinatv.ro

Calea ferată Câmpina–Telega a fost o cale ferată cu ecartament normal ce lega orașul Câmpina de comuna Telega. Linia era deservită de trei gări, Câmpina, Câmpinița și Telega, și avea o lungime totală de aproximativ 5,2 km. Linia a fost construită în anul 1883, cu un scop combinat: transportul de sare dinspre ocnele de sare de la Doftana și cel de lemn dinspre Valea Doftanei, pentru că în acea perioadă funcționa și o linie forestieră cu ecartament îngust între gara din Doftana și Valea Doftanei.

Calea ferată Câmpina–Telega pornea de la gara Câmpina și traversa râul Prahova pe un pod proiectat de inginerul Anghel Saligny, apoi urca pe platoul pe care este așezat orașul Câmpina și avea stație la gara Câmpinița, construită în vecinătatea Rafinăriei Steaua Română. Linia continua spre Telega, traversa râul Doftana pe un alt pod proiectat de inginerul Anghel Saligny, avea stație la gara Telega din satul Doftana și mai continua câteva zeci de metri până la intrarea în ocna Doftana, unde funcționa o stație de încărcare/descărcare a vagoanelor cu sare din mină. În zona gării din Doftana calea ferată Câmpina–Telega supratraversa pe un pod de piatră în arc linia forestieră cu ecartament îngust către localitatea Valea Doftanei.



A.U.R. Prahova critică proiectul

Proiectul a fost criticat și de deputații AUR de Prahova. „PSD a pus ochii pe o cale ferată construită în anul 1883, între Gara Câmpina și Telega, ce trece prin centrul orașului Câmpina. Scopul inițiativei este de a da la fier vechi acest tronson de cale ferată, prin schimbarea destinației terenului aferent (…) (A.U.R se opune – n.red.) schimbării destinației căii ferate mai sus amintite, deoarece această linie de cale ferată poate fi reabilitată și folosită atât în scop turistic către Băile Telega, care trebuie repuse în funcțiune, cât și pentru a asigura o navetă mai ușoară, din orașul Câmpina, către Ploiești, București, respectiv Sinaia, Predeal și Brașov”.

 

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share