Guvernul britanic se pregătește de naționalizarea căilor ferate în nordul Angliei, unde îi va ridica operatorului Northern permisul de exploatare.
Permisul de exploatare ”se va opri”, a declarat ministrul Transporturilor, Grant Shapps, citat de RTL Info.
”Pasagerii frustrați nu vor fi nevoiți să mai aștepte mult”, a precizat el, calificând serviciile de pe aceste linii ”cu adevărat proaste” și ”de coșmar” din 2016 și până acum. Northern, operator privat dar care este deținut de Arriva, care la rândul ei este filială a Deutsche Bahn, operatorul german de stat, are concesiunea acestor linii până în 2025.
Această rețea foarte frecventată din nordul Angliei, care unește mari orașe ca Manchester, Leeds, Liverpool și Newcastle, este caracterizată de întârzieri și de anulări repetate de trenuri, cu precădere după intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor, în mai 2018. Aceste linii ferate vor fi fie exploatate de un alt operator privat, fie naționalizate de Guvern.
Și în estul Angliei s-a trecut la naționalizarea căilor ferate
O întoarcere în proprietatea publică ar fi un gest politic notabil pentru premierul Boris Johnson, care a spus în mai multe rânduri că vrea să majoreze cheltuielile publice în regiunile defavorizate și foste bastioane laburiste, cum ar fi noredul Angliei, unde conservatorii au câștigat teren la alegerile din decembrie.
O naționalizare care va fi cea mai importantă după cea care a vizat liniile din estul Angliei, în 2018, cu încetarea contractului de exploatare pentru Virgin Trains East Coast. Acest anunț referitor la Northern intervine în aceeași zi în care s-a produs o creștere medie a tarifelor feroviare de 2,7%.
Exploatarea căilor ferate a fost privatizată în Marea Britanie la mijlocul anilor 90 de Guvernul conservator al lui John Mayor.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail