Mai mulți parlamentari ai USR cer Guvernului ca în următorul buget de investiţii pentru marea infrastructură să fie alocat un procent de 25% pentru infrastructura din Moldova. Ei vorbesc însă doar tangențial de calea ferată, marea lor preocupare fiind transportul rutier.
Reprezentanţii USR arată, într-un comunicat de presă dat publicității miercuri, că de treizeci de ani regiunea Moldovei a fost “văduvită” de către guvernele de la Bucureşti de investiţii serioase în infrastructură, ceea ce a dus la o ruptură şi mai accentuată între nivelul de trai de aici şi din restul ţării, în special Transilvania şi Bucureşti.
Ei susţin că, deşi ar fi putut reprezenta un adevărat motor al economiei României, Moldova a fost lăsată în sărăcie, din această cauză apărând şi exodul forţei de muncă şi depopularea localităţilor regiunii, şi spun că este momentul să se pună stop acestor politici păguboase ale Centrului. “Nu cerem altceva decât ceea ce ni se cuvine. În anii trecuţi, diferenţele alocărilor bugetare între Moldova, Transilvania şi Bucureşti-Ilfov au fost imense. Sub cinci procente pentru marea infrastructură au fost direcţionate aici, în vreme ce Ardealul, spre exemplu, a primit aproape 80%. Este necesar ca şi Moldova să se dezvolte pentru ca România să funcţioneze unitar, nu cu mai multe viteze”, a declarat deputatul Lucian Daniel Stanciu-Viziteu, vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor şi iniţiator al demersului.
Cosette Chichirău militează pentru infrastructura din Moldova
La rândul său, deputatul USR de Iaşi Cosette Chichirău a susţinut că Moldova a fost ignorată pentru prea mult timp.
“Deşi avem un sfert din populaţia ţării, alocările bugetare pentru infrastructura mare sunt infime. USR Moldova va continua lupta pentru autostrăzi, fără sa intre în capcana falsei competiţii între Bacău şi Iaşi. Ambele oraşe au nevoie de dezvoltare. Ambele trasee trebuie construite. Iar Autostrada Iaşi – Tg Mureş trebuie începută cu tronsonul Iaşi – Târgu Neamţ, pentru a scoate Moldova din izolare şi din situaţia absurdă de a avea 0 km de autostradă”, a afirmat Chichirău.
Deputatul USR de Neamţ Iulian Bulai a spus că este momentului unui “semnal de unitate pentru Moldova: toţi parlamentarii, indiferent de culoarea politică, să lucrăm pentru dezvoltarea regiunii noastre”. De altfel, el este singurul care s-a referit, măcar tangențial, la transportul feroviar.
“Până acum, conectarea Galaţiului cu restul ţării, dar şi cu celelalte judeţe din Moldova a fost făcută doar pe hârtie. De mai bine de 10 ani, avem studii de fezabilitate pentru drumuri expres, unele neactualizate şi proiecte cu multe lacune, ceea ce a fost o scuză convenabilă pentru politicienii din vechile partide de a da vina unii pe alţii în timp ce şoselele naţionale se aglomerau din ce în ce mai mult, iar călătoriile pe calea ferată durau din ce în ce mai mult. Întârzierea lucrărilor pentru infrastructura rutieră care va lega Galaţiul şi de Bucureşti, şi de Constanţa, şi de Suceava, şi de frontiera cu Republica Moldova nu a luat sfârşit nici când proiectele au fost scoase la licitaţie. Au fost numeroase cereri de clarificări, ceea ce a dus de mai multe ori la anularea licitaţiilor. Alocarea a 25% din fondurile pentru infrastructură pentru reţeaua de transport din zona Moldovei nu va rezolva lucrurile peste noapte. Dar va fi în primul rând un semn de respect pentru munca locuitorilor din judeţele Moldovei: nu doar contribuie, ci şi beneficiază“, a declarat deputat USR de Galaţi Bogdan Rodeanu.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail