Site logo
20 iunie 2020

Directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Ioan Pintea, a anunțat vineri la Brașov când vor începe lucrările pe Brașov-Apața și Cața-Sighișoara.

lucrările pe Brașov-Apața
FOTO Bună Ziua Brașov

Ioan Pintea, a prezentat vineri, la Brașov, cu prilejul vizitei făcute de prim-ministrul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor, Lucian Bode, stadiul lucrărilor la infrastructura feroviară din județul Brașov.

Cea mai importantă investiție ce se derulează în județul Brașov este proiectul de modernizare a căii ferate dintre Brașov și Sighișoara, acesta fiind cel mai mare proiect de modernizare aflat acum în derulare în România. „Acest segment de cale ferată este împărțit în trei tronsoane. Tronsoanele marginale, care sunt și cele mai mari, respectiv Brașov-Apața și Cața-Sighișoara, se află în execuție. Sunt date ordinele de începere a lucrărilor, iar de săptămâna viitoare constructorii încep faza de demontare a infrastructurii și de execuție a lucrărilor de bază”, a anunțat Pintea, citat de site-ul Bună Ziua Brașov.

Directorul CFR SA, fost șef al Regionalei Brașov, a prezentat și stadiul renovării gărilor. „La Gara Brașov sunt două lucrări de investiții pe care le-am abordat în regie proprie, unul este legat de amenajarea platformei și a zonei din fața stației, de la Poștă până la podul de pe 13 Decembrie, vom da o altă față zonei Gării și, bineînțeles, este modernizarea Gării”, a adăugat Ioan Pintea.

Modernizarea Garii Brașov ar putea costa aproximativ patru milioane de euro, iar Ioan Pintea spune că și Gara Bartolomeu va fi modernizată, precizează Radio România Brașov.

Lucrările pe Brașov-Apața și Cața-Sighișoara încep după trei luni și jumătate de la semnarea contractului

Pe 5 martie, după patru ani de dispute la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) și în instanțe de judecată, CFR SA și asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor, Euroconstruct Trading 98) au semnat contractul de execuție pentru lucrările de modernizare a loturilor 1 și 3 din tronsonul de cale ferată Brașov-Sighișoara, respectiv Brașov-Apața și Cața-Sighișoara, cu o lungime de 86 de kilometri. Valoarea lucrărilor este de 2,9 miliarde lei.

Semnarea contractului a devenit posibilă după ce în luna februarie Curtea de Apel București a respins acțiunea deschisă în vara anului trecut de către asocierea Brasig, anume companiile austriece Swietelsky și Strabag. Curtea de Apel București s-a pronunțat definitiv în ceea ce privește execuția lucrărilor de modernizare pe loturile 1 și 3 de pe calea ferată Brașov-Sighișoara. Astfel, Compania Națională de Căi Ferate CFR a declarat câștigătoare oferta Railworks, în dauna celor de la Brasig.

Brasig a avut o ofertă mai mare decât Railworks cu 40 milioane de euro.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share