Site logo
3 martie 2021

Locomotiva cu abur din Petroşani, fabricată în anul 1906 și amplasată în urmă cu nouă ani la intrarea în oraș, în faţa pasarelei CFR, este recondiţionată de Primărie.

Locomotiva cu abur din Petroşani

Vechea locomotivă cu abur a fost spălată şi urmează să fie vopsită, anunţă Primăria Petroşani. În schimb, alte vagoane şi locomotive de epocă au fost lăsate să ruginească în depoul din vecinătatea gării, menționează Adevărul.


OTF de călători în fiecare județ


Locomotiva cu abur din Petroşani ruginea într-un depou

”Înainte de a fi recondiţionată de municipalitate şi transformată într-un inedit punct de reper al localităţii, locomotiva cu abur produsă în 1906 ruginea într-un depou. Ca urmare a iniţiativei Primăriei Municipiului Petroşani, a fost transferată cu titlul gratuit de la CFR la administraţia publică locală”, a informat Primăria Petroşani.

Petroşaniul are o istorie feroviară de un secol şi jumătate. Din 1870, trenurile au circulat aproape neîntrerupt prin gara Petroşani. Istoria căii ferate a Văii Jiului a fost păstrată prin clădirile şi locomotivele de epocă – piese de muzeu ale depoului CFR Petroşani, dar şi prin nenumăratele ilustraţii şi mărturii scrise despre căile ferate din Valea Jiului.

Calea ferată Simeria – Petroşani, în lungime de aproape 80 de kilometri, a fost inaugurată la data de 28 august 1870, fiind una dintre cele 14 linii ferate din Transilvania construite în perioada 1867 – 1873, care însumau peste 1.150 de kilometri. (A.B.)

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share