Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, s-a arătat joi nemulțumit de multiplele contestații la licitațiile de infrastructură și de modul cum sunt soluționate ele de instanțele de judecată, dând în acest sens exemplu calea ferată Brașov-Sighișoara.
”Au fost contestații la contestații și am pierdut 330 milioane de euro pentru că n-am semnat la timp contractele pe fonduri europene – Connecting Europe Facility. Într-un final, am semnat contractul pe primele două loturi și ieri instanța ne-a dat o veste bună și pentru celălalt lot”, a declarat ministrul la Antena 3.
Contractele pentru calea ferată Brașov-Sighișoara au stat patru ani prin tribunale
Compania CFR SA și asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor, Euroconstruct Trading 98) au semnat în martie contractul de execuție pentru lucrările de modernizare a loturilor 1 și 3 din tronsonul de cale ferată Brașov-Sighișoara, respectiv Brașov-Apața și Cața-Sighișoara, cu o lungime de 86 de kilometri. Valoarea lucrărilor este de 2,9 miliarde de lei. Semnarea a survenit după patru ani de zile de contestări în instanță din parte Asocierii Brasig (Strabag-Swietelsky).
Curtea de Apel București s-a pronunțat marți în cazul contractului de modernizare Apața-Cața (lotul 2 Brașov-Sighișoara) disputat de RailWorks (Alstom, Arcada, Aktor, Eurocontruct), FCC – Astaldi și Alsim Alarko.
Decizia de marți, favorabilă RailWorks, deschide posibilitatea semnării contractului de modernizare de către CFR SA cu asocierea menționată, după cum a anunțat Club Feroviar. Pe rolul instanțelor se mai află o acțiune a Alsim Alarko, însă aceasta privește oferta plasată pe locul 2, cea a asocierii FCC-Astaldi, fără a putea schimba poziția de primă clasată a RailWorks în licitație.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail