Site logo
30 iunie 2020
lucrări la Gara Sibiu

În curând vor începe lucrări la Gara Sibiu, unde Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vrea să deruleze un proiect de ”înverzire” a stației.

lucrări la Gara Sibiu
FOTO TurnulSfatului.ro

Cei peste 300 de metri de rampă betonată și degradată din stația CFR Sibiu vor fi demolați și înlocuiți cu elemente cu ”impact vizual plăcut”, informează site-ul local Turnul Sfatului.

După reabilitarea clădirii stației CFR și a peroanelor, reprezentanții CFR SA au decis să treacă și la etapa de amenajare a zonei pentru a avea ”un impact vizual plăcut”. Primele lucrări vor fi de modernizare a ”platformei cap X – stația Sibiu”, după cum o recunosc ceferiștii. Este vorba de platforma betonată cu o lungime de 312 m și o lățime cuprinsă între 13 și 18 m, care pornește de lângă gară și, în paralel cu str. Socului, ajunge până în spatele mall-ului dat în folosință în toamna anului trecut.

Rampa, care are o înălțime cuprinsă între 0,75 și 1,25 m, a fost folosită în anii 1960 – 1970 pentru depozitarea și transbordarea mărfurilor din vagoanele mocăniței în vagoanele cu ecartament normal. În prezent, linia de cale ferată cu ecartament îngust nu mai există, iar rampa betonată este degradată, parțial demolată și năpădită, pe alocuri, de vegetație pitică crescută spontan.

Pentru a reface această zonă, reprezentanții CFR au lansat acum licitația pentru proiectarea lucrărilor necesare și pentru executarea unei părți din acestea. Lucrările solicitate în această fază sunt cele de demolare a întregii platforme. În locul acesteia, urmează a fi amenajată o zonă pietonală. ”Se propune păstrarea trotuarului existent la str. Socului spre rampă și lărgirea acestuia cu încă trei metri lățime pe lungimea de aproximativ 115 m, de la pasajul superior al clădirii de călători”, se arată în caietul de sarcini elaborat de reprezentanții CFR.

Lucrări la Gara Sibiu. Licitația a fost lansată

Lărgirea trotuarului pe o porțiune lungă de 215 metri va fi corelată cu amenajarea de spații verzi (gazon), care ar urma să se întindă pe o suprafață cu o lungime de 75 de metri și o lățime cuprinsă între 14,5 și 19,5 metri. ”La limita dintre spațiul verde și accesul electrocar se va planta o lizieră de brazi, la o distanță de aproximativ patru metri unul de celălalt. Pe toată lungimea zonei amenajate (aproximativ 350 de metri), se vor planta brazi acolo unde este posibil (excepțiii: construcții, sub pasajul superior etc) la o distanță de patru metri în lung unul de celălalt, cu rol de perdea de protecție antizgomot, anti-praf, anti-vânt, umbră laterală. Brazii vor avea înălțimea de 1,2 m. Pe zonele pietonale se vor amplasa bănci metalice cu separatoare între locurile de ședere și coșuri de gunoi metalice”, se mai arată în caietul de sarcini elaborat de reprezentanții CFR.

Lucrările vor fi executate în etape. Deocamdată, bugetul alocat de CFR este suficient doar pentru proiectarea lucrărilor necesare și pentru execuția unei părți din aceasta. În această primă fază, ar urma să fie demolată rampa betonată pe o lungime de 135 de metri – porțiunea dintre stația CFR și podul Gării.

1,47 de milioane de lei, fără TVA, este bugetul alocat de CFR pentru această primă fază. Firmele interesate au termen de depunere a ofertelor ziua de 27 iulie 2020. După semnarea contractului, în termen de patru luni vor trebui proiectate lucrările necesare, iar mai apoi, în alte opt luni, vor trebui realizate lucrările prevăzute în faza 1.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share