Site logo
5 februarie 2020
completele specializate pe achiziții publice calea ferată Bucureşti-Suceava decontarea fondurilor europenecompletele specializate pe achiziții publice calea ferată Bucureşti-Suceava decontarea fondurilor europene

O Ordonanță de Urgență privind completele specializate pe achiziții publice a fost adoptată marți noapte de Guvern, a anunțat ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș.

completele specializate pe achiziții publice calea ferată Bucureşti-Suceava decontarea fondurilor europene

”Guvernul a aprobat, prin ordonanţă de urgenţă, operaţionalizarea completelor de judecată specializate pe achiziţii publice. Începând de la data intrării în vigoare a acestei OUG, completele se vor ocupa cu prioritate de judecarea cauzelor care astăzi se află pe rolul instanţelor de judecată”, a spus Marcel Boloş.

Potrivit ministrului, s-a instituit şi o disciplină la nivelul celor care astăzi sunt responsabili cu procedurile de achiziţie publică. ”De exemplu, Agenţia Naţională de Achiziţii Publice unde, dacă se întârzie avizul conform cerut pentru documentaţiile de atribuire depuse de beneficiar, acţionează avizul tacit şi aprobarea documentaţiei va avea loc chiar dacă acest aviz nu a fost emis un termen de către agenţie”, a mai spus Boloş.

Numeroase proiecte de infrastructură feroviară sunt blocate de contestații care se judecă la Curtea de Apel București. Din cauza lipsei unor complete specializate, termenele sunt lungi și astfel România riscă să piardă finanțarea europeană. În această situație sunt, de exemplu, cele două contracte pentru modernizarea căii ferate Brașov – Sighișoara.

Completele specializate pe achiziții publice vin la pachet cu amenzi

În plus, cei care au calitatea de beneficiar, respectiv de autoritate contractantă vor trebui să respecte duratele de evaluare a ofertelor, pentru că sistemul de sancţiuni care va intra în vigoare odată cu aprobarea Ordonanţei de Urgenţă prevede plata unor amenzi.

”Încercăm prin această măsură să disciplinăm măsurile de achiziţie publică să eliminăm întârzierile care au loc în implementare a proiectelor din cauza acestor prelungiri şi a acestor timpi morţi pe care îi avem. Încercăm prin această măsură să lăsăm o perioadă mai mare de timp pentru partea de implementare a proiectelor, încât România să poată să aibă folos de fondurile europene şi mai ales acest folos să rezulte din implementarea corectă a proiectelor, inclusiv a celor din zona de infrastructură care sunt foarte multe aşteptate de populaţie”, a mai spus Boloş.

Primăriile, implicate în proiectele de infrastructură de transport

Ministrul a anunţat şi descentralizarea Programului Operaţional Regional, măsură despre care a spus că este aşteptată de 13 ani de autorităţile locale. Din exerciţiul financiar viitor, proiectele se vor aproba la Regiunile de Dezvoltare Regională.

”Autorităţile locale vor putea fi implicate în procesul de implementare a proiectelor de infrastructură de transport. Cei care au o capacitate de implementare, primăriile în mod special, dacă vor dori de azi înainte să îşi realizeze o centură ocolitoare după care au aşteptat foarte mulţi ani de zile de această dată împreună cu sursa de finanţare proiectul se transferă către Primărie, Consiliul Local, autoritate locală şi pot să realizeze acest lucru. Ulterior, după ce proiectul este finalizat, va fi predat din nou Companiei de Drumuri în vederea administrării”, a mai spus Boloş.

Gabriela Firea rămâne fără centura feroviară și fără Metrorex

El a ținut să precizeze că în această categorie nu intră şi Centura Capitalei, Regiunea Bucureşti-Ilfov, ca regiune dezvoltată, având, din punctul de vedere al Comisiei Europene, un statut special. Centura Capitalei va rămâne la Ministerul Transporturilor.

Primarul general Gabriela Firea a cerut în repetate rânduri trecerea la Primăria Capitalei a centurii rutiere și feroviare a Bucureștiului, dar și a Metrorex.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share