Site logo

Metrorex scoate la vânzare mai multe rame IVA Astra, bune de fier vechi

de 13 octombrie 2025
Metrorex scoate la vânzare mai multe rame IVA Astra, bune de fier vechi

Valorificarea ramelor IVA Astra  a fost aprobată zilele trecute de către Adunarea Generală a Acționarilor Metrorex.

Metrorex va vinde prin licitație în stare nedezmembrată opt rame de metrou tip Astra, acestea fiind constituite într-un lot de rame, numerotat 10, potrivit Hotărârii 1332 din 7 octombrie.

Potrivit documentului la discuții au participat Mariana Miclăuș, director general, Gabriel Popa, președinte Consiliul Administrație, Ioana Diacomu, director financiar.

„S-au mai propus în trecut căci sunt propuse spre casare sunt cele  nu mai pot fi folosite la nimic și sunt vândute către cei  care cumpără fier vechi. Au fost undeva spre 200 rame deci au spre 50 de ani. Mai sunt în circulație unele pentru a asigura rezerve pe magistrala 3 dar în urma incidentelor cauzate de incompatibilitate s-a renunțat la ele și mai sunt 12 funcționale pe M4. În total mai sunt la vreo 20 de trenuri funcționale. Majoritatea pieselor au fost făcute de fabricile românești care nu mai există. Piesele necesare au fost luate de pe metrouri trase pe dreapta”, spune Marian Artimon lider sindical Metrorex.

Care e structura parcului

Raportul Metrorex pe anul trecut menționează 138 vagoane IVA pe inventar (din total de 546 vagoane) , 60 fiind în exploatare, 54 în circulație.

 

Scoaterea la casare a vechilor rame, produse între 1978 – 1992 (modernizate până în 1996), este explicabilă prin speranțele conducerii metrorex de a dar cât mai repede în exploatare cele 13 rame contractate cu Alstom. La acest moment sunt livrate 12 din cele 13 trenuri.

Companiei Alstom i-a fost atribuit în decembrie 2020 un contract de către Metrorex SA, operatorul rețelei de metrou din București, pentru a asigura un total de până la 30 de trenuri Metropolis pentru noua Magistrală 5, livrate în două tranșe. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro. Acest contract poate fi extins cu opțiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, valoarea totală a proiectului putând ajunge la 240 de milioane de euro. Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală și asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilități. Contractul de mentenanță a fost semnat un an mai târziu și a prevăzut prestarea serviciilor specifice pe 15 ani.

Citește aici un istoric al ramelor IVA Astra

 

 



Share