După ce a anunțat că metroul de Otopeni nu mai este o prioritate, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, nu mai vrea să ia el decizia renunțării la proiect, ci ar prefera ca altcineva să scoată castanele din foc.
Astfel, ministerul Transporturilor solicită sprijinul experţilor Băncii Europene de Investiţii pentru continuarea sau nu a proiectului Magistralei M 6 până la Otopeni, decizia urmând să fie luată până la sfârşitul anului, după cum a anunţat la Radio România Actualităţi ministrul Cătălin Drulă.
Comisia Europeană a aprobat o finanţare de peste 500 de milioane de euro doar pentru prima secţiune a Magistralei M 6 până în zona Băneasa, iar pentru construirea următoarelor şase staţii ar fi nevoie de bani din împrumuturi şi de la buget a explicat ministrul Cătălin Drulă: ”Vom face o analiză pe costurile pe care le-ar implica acest proiect, ce trafic are în momentul de faţă, care este complementaritatea cu linia de tren care există. Vă dau numai un singur detaliu: gândiţi-vă că ai un tren care face la jumătate faţă de metrou. Liniile de metrou, să nu uităm, costă foarte mult în operare. Linia M5, aşa cum este în momentul de faţă, are costuri de aproape 200 de milioane pe an. Pentru al doilea sector, Comisia Europeană a refuzat finanţarea, tocmai pentru că au avut dubii legate de fezabilitatea acestui proiect”.
Metroul de Otopeni are finanțare japoneză
Lucrurile nu stau însă deloc așa, după cum a informat recent Club Feroviar. Astfel, Metrorex a informat Ministerul Transporturilor că partea de costuri privind consultanța, asistența tehnică și supervizarea sunt acoperite 100% de un împrumut japonez JICA, în timp ce proiectarea și execuția sunt susținute prin împrumutul japonez în proporție de 85%, doar 15% urmând să fie acoperit de România.
Licitaţia pentru construirea primei secţiuni de pe M6, între stațiile 1 Mai și Tokyo (în dreptul Băneasa Shopping City, mall-ul fugarului Puiu Popoviciu) este îngreunată din cauza contestaţiilor, iar termenul limită de finalizare a lucrărilor pentru a nu pierde finanţarea europeană este decembrie 2023, imposibil de respectat.
Dacă secțiunea a doua, între Tokyo și Aeroportul Henri Coandă, nu se va construi, prima secțiune va fi făcută aproape degeaba.
CITEȘTE și M6 devine metrou pentru Puiu Popoviciu. De ce nu folosim Gara Băneasa la adevărata capacitate?
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail