Site logo

Nicușor Dan anunță că se vor cumpăra încă 250 de tramvaie noi pentru București

23 martie 2025

tramvaie noi pentru BucureștiPrimarul general Nicușor Dan a anunțat că Municipalitatea va cumpăra încă 250 de tramvaie noi pentru București, în următorii ani.

”Anul acesta continuăm investițiile în modernizarea transportului în comun. Vom achiziționa încă 250 de tramvaie noi, avem documentația pregătită pentru accesarea fondurilor nerambursabile prin Programul Operațional Regional, așteptăm lansarea ghidului în câteva luni. Concomitent, lucrăm și la modernizarea liniilor de tramvai”, a scris edilul pe pagina sa de Facebook.

La postare este atașată și o filmare de la interviul pe care l-a acordat la RFI România.

”Ultimele vești sunt că ghidul ăsta va ieși în iunie 2025 și vrem cu bani de acolo și cu BEI, că avem deja contractul cu BEI făcut, avem deja contractele pentru modernizarea celor 50 km de linie de tramvai care au rămas nemodernizate cu bani tot din această sursă – Mihalache, Călărași, Basarabiei. Cele (tramvaiele – n.red.) pe care le-am cumpărat de la Astra Vagoane Călători sunt extrem de fiabile, mai ieftine decât piața. Bineînțeles că o să fie o achiziție publică, dar au făcut aproape 10 milioane de kilometri și bucureștenii le apreciază foarte mult. (Tramvaiele vor sosi – n.red.) începând cu peste un an și jumătate – doi de acum încolo și terminând cu trei ani de acum încolo”, a spus primarul în interviul acordat postului de radio.



Primăria Capitalei a cumpărat 100 de tramvaie de la Astra Vagoane Călători

Pe 11 mai 2021, primarul general Nicușor Dan a semnat contractul de achiziție a 100 de tramvaie fabricate de Astra Vagoane Călători Arad, destinate Societății de Transport București, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Amintim că fosta administrație a Capitalei, condusă de Gabriela Firea, a vrut să încheie contractul pentru furnizarea celor 100 de tramvaie cu compania turcească Durmazlar, însă atât Consiliul Național de Soluționare a Constestațiilor, cât și Curtea de Apel București au dat dreptate producătorului român de material rulant.

Apoi, odată ce ele au început să fie livrate către municipalitate, aceeași Gabriela Firea a făcut uz de toate mijloacele pe care le avea la dispoziție pentru a împiedica punerea lor în circulație pe șinele din București.



Share