Site logo
16 februarie 2021
contracte de activitate feroviară locală trenurile pentru naveta elevilor diesel sub catenară Trenurile de navetiști București-Fundulea piese de schimb la automotoarele Desiro trenurile pentru naveta elevilor alegeri locale 2020 pierderile CFR Călători pe 2019 fonduri europene pentru trenuri metropolitane starea de urgență în transporturi trenuri anulate Ordonanța Militară 2 CFR Călători reduce săptămâna de lucru trenuri anulate de CFR Călători starea de urgență controlor de tren Contractele de servicii publice naveta cu trenul

Primăriile și consiliile județene sau asocieri ale acestora vor putea încheia contracte de activitate feroviară locală cu Compania Națională de Căi Ferate CFR SA. Prevederea este inclusă într-un proiect de act normativ inițiat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii în vederea accesării fondurilor europene destinate trenurilor metropolitane.

Adrian Bărbulescu

contracte de activitate feroviară locală trenurile pentru naveta elevilor diesel sub catenară Trenurile de navetiști București-Fundulea piese de schimb la automotoarele Desiro trenurile pentru naveta elevilor alegeri locale 2020 pierderile CFR Călători pe 2019 fonduri europene pentru trenuri metropolitane starea de urgență în transporturi trenuri anulate Ordonanța Militară 2 CFR Călători reduce săptămâna de lucru trenuri anulate de CFR Călători starea de urgență controlor de tren Contractele de servicii publice naveta cu trenul

Pe site-ul MTI a fost publicat în dezbatere publică un proiect de Ordonanță de Urgență pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative care reglementează activitatea din domeniul feroviar.

Primarii vor bani europeni, dar nu le permite legislația

În cadrul ciclului financiar 2021-2027 al Uniunii Europene sunt alocate fonduri nerambursabile importante destinate autorităţilor publice locale în vederea implementării unor servicii publice de transport feroviar al călătorilor în zonele metropolitane. În România însă, legislaţia naţională conţine exclusiv prevederi privind managementul centralizat, la nivelul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, a serviciilor publice de transport feroviar de călătorilor. Mai mult, legislaţia naţională nu conţine niciun fel de prevederi privind implementarea de către autorităţile publice locale a unor servicii publice de transport feroviar al călătorilor în zonele metropolitane.

În atari condiții, primăriile și consiliile județene nu au cadrul legal pentru a accesa fondurile europene nerambursabile alocate în acest scop. Concret, acestea nu pot demonstra că au posibilitatea de a-și utiliza fondurile în scopul pentru care au fost alocate.

Se vor încheia contracte de activitate feroviară locală cu CFR SA

Pe cale de consecință, susțin inițiatorii proiectului de act normativ, este necesară modificarea şi completarea în regim de maximă urgenţă a OUG nr. 12/1998, a Legii nr. 202/1998 şi a OUG nr. 56/2011 astfel încât să asigure cadrul legislativ adecvat care să permită autorităţilor publice locale implementarea unor servicii publice de transport feroviar al călătorilor în zonele metropolitane, precum şi accesarea fondurilor europene nerambursabile destinate în acest scop. Prin modificările legislative propuse, se va face distincţia între obligaţiile de serviciu de interes naţional, care sunt de competenţa Ministerului Transporturilor, şi obligaţiile de serviciu de interes local, care sunt de competenţa autorităţilor publice locale.

Pentru a li se permite autorităţilor locale să contribuie la asigurarea nivelului de performanţă al infrastructurii feroviare de natură să permită implementarea unor servicii publice adecvate de transport feroviar al călătorilor în zona de competenţă a acestora, se instituie posibilitatea ca primăriile, consiliile județene sau asocieri ale acestora să încheie cu CNCF CFR SA contracte de activitate locală.

Cooperare feroviară în vestul țării

În ultima perioadă, tot mai multe aujtorități locale propun proiecte de dezvoltare a unor trenuri metropolitane sau regionale.

Cel mai recent exemplu în acest sens este asocierea între consiliile județene Timiș și Caraș-Severin, privind proiectul Reșița-Timișoara, pe care ar urma să fie utilizate rame cu hidrogen. Proiectul a fost completat recent cu calea ferată Voiteni-Stamora Moravița-frontiera cu Serbia.

Se vor putea semna contracte de activitate feroviară locală la Iași și Cluj Napoca

contracte de activitate feroviară locală Asociaţia Metropolitană de Transport Public Iaşi lucrări la linia de tramvai oprirea transportului public în IașiLa rândul lor, Municipalitatea ieșeană, Consiliul Județean Iași și Ministerul Transporturilor au luat în calcul o variantă legată de trenul metropolitan din jurul orașului. Proiectul cuprinde mai multe comune din zona metropolitană Iași.

”Noi am făcut un studiu în acest sens pe trenul metropolitan din zona Iașului. Vom avea o întâlnire în zilele următoare pentru o prezentare publică a soluțiilor pentru transportul alternativ din municipiul Iași. Am prezentat proiectul trenului metropolitan și la Ministerul Transporturilor și la Consiliul Județean. Am avut întâlniri și cu Regionala CFR. Se poate face acest lucru, dar trebuie mers în paralel și cu modificarea legislației privind siguranța transportului pe șine”, a declarat primarul Mihai Chirica, citat de site-ul Bună Ziua Iași.

metroul lui Emil Boc lucrările la metroul din Cluj-Napoca studiul pentru metroul din ClujÎnsă cel mai mediatizat proiect de tren metropolitan este cel de la Cluj, promovat de primarul Emil Boc. ”Proiectul are practic în vedere dezvoltarea economică viitoare a Zonei Metropolitane Cluj. Prima componentă este legată de trenul metropolitan. Avantajul e că avem deja infrastructura pentru tren, avem calea ferată, precum şi proiectul Ministerului Transporturilor de modernizare a căii ferate între Cluj şi Episcopia Bihor. În acest context, noi avem în vedere dezvoltarea pe o rază de 100 kilometri de la Huedin la Dej, iar trenul metropolitan va permite mobilitatea forţei de muncă, noi investiţii, locuri de muncă mai bine plătite astfel încât Clujul să aibă viitor şi să îşi menţină atractivitatea economică şi de calitate a vieţii. Metroul, inclusiv varianta de suprafaţă pe raza localităţilor Gilău şi Floreşti, împreună cu centura metropolitană vor decongestiona radical traficul sufocant şi vor creşte calitatea vieţii la Cluj”, spunea recent edilul municipiului Cluj-Napoca.

Conferinţa de Infrastructură 2021

Anul European al căilor ferate valorifică potențialul transportului feroviar

Organizată de data aceasta în format online, Conferința de Infrastructură 2021 va continua tradiția evenimentelor trecute, de a aduna la același prezidiu atât administratori de infrastructură feroviară, cât și companii care execută construcția sau modernizarea infrastructurii feroviare.

Aceștia vor analiza și prezenta proiectele finalizate până acum, pe cele în derulare, dar și pe cele ce urmează să fie licitate sau pentru care se vor semna noi contracte de finanțare.

ÎNREGISTRARE

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share