Site logo
30 decembrie 2019
acord Alstom-Metrorexacord Alstom-Metrorex

Pe ultima sută de metri, s-a ajuns la un acord Alstom-Metrorex privind asigurarea mentenanței garniturilor de metrou în anul 2020. Valoarea contractului este cuprinsă între 174 și 192 milioane de lei, în funcție de kilometrii parcurși de garnituri.

acord Alstom-Metrorex

Pe de altă parte, efectuarea în 2020 a mentenanței de către Alstom România este condiționată de către plata datoriei  pe care Metrorex o are pentru serviciile prestate până acum de către companie. Potrivit informațiilor G4Media, achitarea restanțelor este la rândul ei legată de o majorare a capitalului social al Metrorex, care va avea loc în perioada următoare.

Actualul contract expiră peste două zile, iar circulația  metroului era pusă sub semnul întrebării în condițiile în care Metrorex nu lansase licitația pentru  mentenanță în 2020. „Contractul de mentenanță expiră la 31 decembrie. Ăsta este un fapt. Și tot un fapt este și că Metrorex ne datorează banii pe un an de zile. Nu suntem plătiți din decembrie anul trecut. Dacă facem un calcul ajungem la aproape 150 de milioane de lei”, a declarat Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom Transport România, la o întâlnire cu presa.

Noul acord Alstom-Metrorex, condiționat de plata datoriilor

Nu este prima oară când firma care asigură mentenanța trenurilor de metrou se plânge de faptul că Metrorex nu-i plătește serviciile. A mai făcut-o și în septembrie. Atunci compania de stat promitea să-și achite întreaga datorie până la finalul acestui an, lucru care nu s-a întâmplat.

„Din restanțele de atunci, care erau de 132 de milioane de lei, s-au plătit 25 de milioane de lei. Între timp au mai trecut trei luni de mentenanță. Iar de când am început noi să vorbim și până când vom termina probabil că se vor mai strânge 500-600 de mii de lei, pentru că oamenii își fac și acum treaba în cele patru depouri”, a adăugat Gabriel Stanciu.

El nu mai crede în promisiuni și, pentru ca să accepte propunerea Metrorex de a asigura mentenanța trenurilor de metrou și anul viitor, a cerut achitarea întregii datorii sau prezentarea de către compania de stat a unei scrisori de garanție bancară.

„Semnăm pe un an de zile cu condiția expresă a plății datoriei. Eu nu pot să semnez un contract nou decât dacă datoria veche este securizată. (…) Nu putem să lucrăm la infinit fără a fi plătiţi şi am spus lucrul ăsta de foarte multă vreme”, a precizat Stanciu.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share