Site logo
S-a decis cine va face planurile de fezabilitate la metroul lui Emil Boc de la Cluj
3 martie 2020

Curtea de Apel Cluj a respins marți decizia CNSC din decembrie 2019, privind rezultatul licitației pentru selecția unei firme care să facă studiul de fezabilitate al metroului clujean.

Doru Cireașă

Curtea de Apel Cluj a respins marți decizia CNSC privind rezultatul licitației pentru selecția unei firme care să facă studiul de fezabilitate al metroului clujean. La finele lunii decembrie 2019 Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a  hotărât excluderea asocierii SWS Engineering SPA – Systra – Metrans Engineering SRL, a cărei ofertă fusese declarată câștigătoare de către Primăria Cluj Napoca, din licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate al rețelei clujene de metrou. Excluderea acesteia a făcut ca asocierea plasată pe locul 2, anume Metroul SA – Padeco, să devină câștigătoare.

Nemulțumită de decizia CNSC, Metrans s-a adresat Curții de Apel Cluj contestând decizia CNSC. Instanța din Cluj a amânat pronunțarea in cauză după ce Metroul SA a făcut o crere de strămutare a procesului de la Cluj Napoca. La finele lunii februarie însă, Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a respins cererea companiei Metroul de strămutare a porcesului, acesta urmând să se desfățoare în continuare la Cluj.

Marți Curtea Apel Cluj Napoca a reluat judecata și a decis să infirme decizia CNSC și să mențină raportul procedurii care dădea câștigătoare asocierea condusă de Metrans.

„Admite în parte plângerile formulate de petenţii M E SRL, membru împuternicit să reprezinte Asocierea S E SPA – S-M E SRL (asociuerea condusă de Metrans – n.red.) , plângere ce face obiectul dosarului 949/33/2019 al Curţii de Apel Cluj şi 2. Mun. C-N, ce face obiectul dosarului 958/33/2019 al Curţii de Apel Cluj (dosare conexate), ambele formulate împotriva deciziei CNSC nr. 2301/C3/2019, pe care o modifică în parte în sensul că respinge contestaţia formulată de SC M SA (Metroul SA – n.red.) şi pe cale de consecinţă menţine raportul procedurii nr. 554410/29.10.2019 emis de Mun. C-N. Admite cererea de intervenţie accesorie formulată de Asocierea S E SPA – S-M E SRL. Menţine decizia atacată în ceea ce priveşte admiterea în principiu a cererii de intervenţie sus indicată. Fără cheltuieli de judecată. Definitivă. Pronunţată prin punerea minutei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei azi, 3 martie 2020”, spune decizia postată marți pe situl Curții de Apel Cluj Napoca. Cel mai probabil Metroul nu mai are nicio cale de atac a deciziei Curții de Apel.

De ce a respins inițial CNSC oferta Metrans

CNSC a admis în decembrie contestația formulată de SC Metroul SA în contradictoriu cu municipiul Cluj Napoca. „Anulează Raportul procedurii nr. 554410/29.10.2019, în partea ce privește evaluarea ofertei asocierii SWS Engineering SPA – Systra – Metrans Engineering SRL și în partea privind modul de calcul al punctajului acordat ofertei asocierii Metroul SA – Padeco Company Limited, precum și actele subsecvente acestui raport”, spunea decizia CNSC.

Autoritatea contractantă trebuia:

  • să excludă din procedura de atribuire oferta asocierii SWS Engineering SPA – Systra – Metrans Engineering SRL, conform motivării;
  • să solicite clarificări asocierii Metroul SA – Padeco Company Limited și să recalculeze punctajul acordat experților cheie Vîlcan Adrian Vasile și Dumitrescu Consuela Cristina, conform celor din motivare (Metroul SA București acuzase că cei doi experți fuseseră depunctați)

Asocierea Metroul SA a oferit ca preț 29,38 milioane de lei, mai mic decât cel declarat de câștigător. Metroul SA a acuzat şi depunctarea artificială a ofertei lor. Mai mult, aceştia au spus că Primăria Cluj Napoca avea obligaţia să elimine din licitaţie asocierea declarată câştigătoare, întrucât din ea face parte chiar firma care a oferit consultanţă pentru elaborarea documentaţiei.

Metrans a argumentat că a participat doar la o mică parte din documentația de consultanță, schimbată dealtfel ulterior de către Primăria Cluj Napoca.

Traseul metroului clujean

”Metroul este prevăzut din centrul Floreștiului, pe la Polus/Vivo, cum se numește acum. Are 16 km și 16 stații, cam la un km va fi o stație. Se va oprit la Podul Ira, iar de la Podul Ira metroul se va conecta cu calea ferată și vei putea merge până unde ai nevoie. Aproximativ doi ani durează realizarea acestui studiu de prefezabilitate, după care se va trece în faza următoare de de a gândi bani europeni, bani locali, bani naționali și parteneriat public-privat pentru finanța metroul”, explica edilul Emil Boc la Napoca FM.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share