Noua stație de tramvai din Pasajul Victoriei este operațională începând de sâmbătă, 20 martie, a anunțat Societatea de Transport București.
”Pentru crearea unor conexiuni suplimentare de transport în Piața Victoriei, începând de sâmbătă, 20.03.2021, tramvaiele liniilor 1, 10 şi 46 vor efectua opriri, în ambele sensuri, în noua stație
La finele lunii ianuarie, Primăria Capitalei a început lucrările la noua stație de tramvai din Pasajul Victoriei din București, unde în viitor ar trebui să fie un nod intermodal. La vremea respectivă, anunțul a fost făcut de primarul general Nicușor Dan pe pagina sa de Facebook: ”Se lucrează în Pasajul Piața Victoriei pentru realizarea unei stații de tramvai. Bucureștenii care vin cu tramvaiul pe această rută vor coborî chiar în Piața Victoriei, nu la câteva sute de metri distanță, iar stația va fi în cele din urmă conectată cu stațiile de metrou Piața Victoriei 1 și 2. Obiectivul nostru este să realizăm o integrare cât mai bună a diverselor mijloace de transport public, pentru a crește mobilitatea bucureștenilor”.
Și Sorin Oprescu promitea o stație de tramvai în Pasajul Victoriei
La modernizarea Pasajului Victoriei în 2009, în mandatul lui Sorin Oprescu, Primăria Municipiului București promitea deschiderea unei stații noi de tramvai în pasaj, realizând un nod intermodal de transport printr-o corespondență nouă, directă, cu metroul.
”10 ani mai târziu, singura stație subterană de tramvai din București este utilizată drept parcare gratuită, în timp ce gurile de acces modernizate au fost vandalizate”, se arăta într-o postare de pe contul de Facebook al Asociației Metrou Ușor. Asociația arăta că pe termen scurt sunt necesare următoarele operațiuni: construirea peroanelor stației, reabilitarea treptelor și oferirea condițiilor pentru un transport civilizat – semnalistică și indicatoare către stațiile de autobuz și metrou, mobilier urban, camere de supraveghere, menținerea unui iluminat corespunzător și aplicarea de materiale fonoabsorbante pentru a reduce disconfortul acustic din pasaj.
Apoi, pe termen mediu, ar fi nevoie de realizarea corespondenței directe cu metroul și instalarea de lifturi și scări rulante.
Tramvaiele liniei 44 circulă doar până la Gara Basarab
STB a mai anunțat o modificare pentru ziua de sâmbătă. Ca urmare a lucrărilor pe care le va executa compania Apa Nova în vederea remedierii unei avarii la rețeaua de alimentare cu apă, în zona intersecției Bd. Dinicu Golescu/ Str. Mircea Vulcănescu, în ziua de sâmbată, 20.03.2021, linia de tramvai 44 circulă pe un traseu scurtat, de la terminalul „Cartier 16 Februarie”, până la „Gara Basarab”.
Pentru preluarea fluxurilor de călători, STB SA a înființat o linie navetă de autobuze cu indicativul 644, care va funcţiona între terminalele „Gara Basarab” şi „Vasile Pârvan”, pe următorul traseu: Bd. Dinicu Golescu, Str. Berzei, Calea Plevnei, cu întoarcere pe Str. Sf. Constantin, Str. Ionel Perlea, Str. Grigore Cobălcescu, Str. Berzei, rond Piaţa Emil Cioran, Str. Mircea Vulcănescu, Bd. Dinicu Golescu.
Autobuzele liniei 644 vor opri în staţia de urcare aferentă liniilor 133 și 781 din terminalul „Gara Basarab’’, în stațiile liniilor 105, 123, 162, 178, 196, 282 și 780 de pe Bd. Dinicu Golescu, în staţiile de tramvaie de pe Calea Plevnei şi de pe Str. Cobălcescu, precum și în stațiile liniilor 133 și 178 de pe Str. Mircea Vulcănescu. (A.B.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail