Site logo
17 august 2020
licitația pentru Pasajul Drajna

Încă o trecere la nivel cu calea ferată de pe Magistrala 800 va dispărea, după ce luni CNAIR a lansat licitația pentru Pasajul Drajna.

licitația pentru Pasajul Drajna
FOTO infoialomita.ro

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a postat luni în sistemul electronic de achiziții publice anunțul de licitație pentru proiectarea și construirea pasajului rutier de la Drajna, județul Călărași, ce va traversa calea ferată București – Constanța. Valoarea estimată a contractului este de 101 milioane de lei fără TVA, echivalentul a peste 20 milioane de euro.

CNAIR, prin Direcția Regională Drumuri și Poduri Constanța, așteaptă ofertele la această licitație până pe 2 octombrie 2020, ora 15,00. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru obiectivul Pasaj denivelat superior pe DN21 km105+500. Durata contractului este de 84 luni (patru ani) și cuprinde: șase luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuţie a lucrărilor si 60 de luni perioada de garanţie a lucrărilor.

Licitația pentru Pasajul Drajna. Se vor accesa fonduri europene

Pentru finanțarea proiectului, CNAIR are în vedere accesarea de fonduri prin Programul Operațional Infrastructura Mare – POIM. Guvernul a aprobat în mai indicatorii tehnico-economici ai proiectului, la solicitarea Ministerului Transporturilor. Potrivit proiectului inițiat de MTIC, noul pasaj va avea o lungime de 2,74 kilometri. DN 21, încadrat ca drum european E584, asigură legătura rutieră între Brăila (km 0+000) și Călărași (km 130+300), iar pe tronsonul cuprins între Slobozia (km 90+750) și nodul autostrăzii A2 cu DN 21 (km 107+210), la km 105+500, DN21 traversează la nivel magistrala de cale ferată București – Constanța (linie dublă electrificată, cu viteză maximă de 160 km/oră), iar la km 105+550 intersectează DN 3A, fiind necesare multiple staţionări la barieră în zona Gării Ciulnița, care este și nod feroviar.

“Oportunitatea amenajării pasajului rutier în lungul DN 21, peste CF București – Constanța și peste intersecția cu DN 3A constă în îmbunătăţirea condițiilor socio-economice și de circulație, fluidizarea traficului, reducerea timpilor de parcurs, eliminarea multiplelor staționări la barieră și sporirea siguranței circulației în zona traversării la nivel a căii ferate și a intersecției cu DN 3A, pentru traficul de tranzit al mărfurilor și al călătorilor, pe relația cu Municipiul Slobozia, zona Brăila – Galați, zona Tulcea, spre Ucraina și Republica Moldova, respectiv cu autostrada A2 (zona nodului Drajna)”, explică reprezentanții Ministerului Transporturilor.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share