Astăzi, 15 februarie 2021, se împlinesc 52 de ani de când a plecat prima locomotivă electrică din Gara de Nord din București.
”Un punct de referință în istoria CFR, indiferent de valențele pe care istoria le-a căpătat la un moment dat. Astăzi, dragi prieteni feroviari se împlinesc 52 de ani de când a plecat din Gara de Nord din București primul tren remorcat de o locomotivă electrică. Pentru prima dată, la 15 februarie 1969, pleca din București Nord primul tren de călători remorcat de o locomotivă electrică. Tot atunci a fost dată în exploatare linia electrificată de pe secția București – Brașov. În imagine, primul tren remorcat de o locomotivă electrică în frunte cu EA 021, printre primele produse la Electroputere Craiova. Despre prima locomotivă care a remorcat primul tren electric între București-Braşov… 060-EA-021 a făcut serviciu între anii 1968 şi 1999, aparținând Depoului Brașov. A fost retrasă din serviciu în anul 1999. A fost tăiată în parcul rece de la Ciceu în anul 2003. Sursa foto: Revista CFR 1970, Centru de documentare și publicații tehnice 1970”, se arată într-o postare de pe pagina de Facebook CFR – Istorie și cotidian.
60 de ani de la primul stâlp de electrificare și 52 de ani de când a plecat prima locomotivă electrică din Gara de Nord
Pe 27 decembrie 2020 s-au împlinit 60 de ani de la montarea primului stâlp de electrificare la Căile Ferate Române, în stația Predeal. Linia București-Predeal a fost prima electrificată din România.
În anul 1967 prima locomotivă electrică 060-EA, fabricată sub licență ASEA, ieșea de pe porțile uzinei “Electroputere” din Craiova (care realiza cutia, echipamentul electric și montajul general). Construcția metalică a boghiurilor era realizată la ICM Reșița. Locomotiva electrică 060-EA era la acea vreme printre cele mai moderne locomotive europene.
În momentul de față, aproximativ 40% din rețeaua de cale ferată din România este electrificată.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail