Site logo
16 iunie 2020
faliment la CFM divizarea Căii Ferate a Moldovei proiectele feroviare din Republica Moldova Linia Anticorupție la Calea Ferată

Odată cu aprobarea noului Cod al transportului feroviar, care prevede și divizarea CFM, calitatea serviciilor de transport pasageri se va îmbunătăți, iar volumul de marfă transportată va crește, este de părere ministrul Economiei și Infrastructurii de la Chișinău, Sergiu Răilean.

faliment la CFM divizarea Căii Ferate a Moldovei proiectele feroviare din Republica Moldova Linia Anticorupție la Calea Ferată

Reforma Întreprinderii Calea Ferată a Moldovei, precum și modernizarea liniilor de cale ferată au fost puse în discuție de Sergiu Răilean cu directorul general interimar al  Întreprinderii de Stat Calea Ferată din Moldova, Adrian Onceanu, în cadrul unei ședințe de lucru, informează site-ul ziarului Telegraph.

„Reorganizarea CFM reprezintă un pas important în crearea unui mediu concurențial, echitabil și transparent pentru transportul feroviar. Ne dorim ca procesul de gestionare a infrastructurii și activităților de transport să fie unul transparent și independent. Astfel, cetățenii noștri se vor bucura de servicii calitative, iar antreprenorii vor fi motivați să-și efectueze activitățile operaționale utilizând infrastructura feroviară”, a spus ministrul.

Modernizarea a 233 km de cale ferată, pe agenda discuției

De asemenea, în cadrul ședinței s-a vorbit despre reabilitarea tronsonului de cale ferată – Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, care are o distanță de aproximativ 233 de km.

Valoarea proiectului este de 95 milioane de euro sub formă de credit și va fi implementat cu sprijinul Băncii Europene de Reconstrucție și Dezvoltare, Băncii Europene de Investiții și Uniunii Europene. Administrația CFM susține că reconstrucția tronsonului va contribui la majorarea vitezei și a volumului de marfă transportată.

Divizarea CFM, aprobată de Guvernul de la Chișinău

Proiectul Codului transportului feroviar a fost aprobat în ședința Guvernului din 10 Iunie și urmează a fi remis Parlamentului spre examinare.

Urmare a implementării prevederilor proiectului, va fi creată Autoritatea Feroviară ca instituție de autorizare, supraveghere și control a siguranței în domeniul feroviar. Pentru respectarea prevederilor noului Cod, Întreprinderea de Stat Calea Ferată din Moldova (CFM) urmează a fi reorganizată în societăți comerciale cu activitatea de bază marfă, pasageri și infrastructură.

În România, divizarea SNCFR s-a produs în 1998, când ministru al Transporturilor era Traian Băsescu.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share