Slide Slide Slide


PARTENERI:

Terminalul de la Holboca a fost preluat de o firmă din Iași. E singurul din țară cu conexiune feroviară

By
terminalul de la Holbocaterminalul de la Holboca

Firma ieșeană Tara Technology SRL a preluat terminalul de la Holboca, utilizat la transbordarea produselor petroliere grele, pentru suma de 2,5 milioane de euro. Terminalul dispune de infrastructură feroviară cu ecartament dublu.

terminalul de la Holboca

Vânzarea a fost organizată de lichidatorul judiciar Eurobusiness LRJ, care trebuie să valorifice bunurile societății debitoare Petrolbit SRL, infomează Bună Ziua Iași.

Platforma de 4 hectare situată în apropierea CET 2, plus instalațiile au fost vândute pentru suma de 2,5 milioane de euro, către societatea Tara Technology SRL din Iași, controlată de omul de afaceri Dumitru Urzică.

”Noi acum lucrăm pentru obținerea autorizațiilor, documentelor necesare pentru a continua activitatea. Sunt certificate care trebuie scoase, umblăm după acte. Vom scoate cât se poate de repede. Vrem să facem investiții într-o instalație care transformă bitumul din solid în lichid. Sunt multe firme care aduc bitumul cu camionul pe șosele. Există piață de desfacere, am verificat înainte de a face pasul”, a explicat noul proprietar al terminalului.

Terminalul de la Holboca, finalizat în 2013

Terminalul de la Holboca a fost finalizat de către Petrolbit SRL în 2013, atunci când acționari în firmă erau Igor Crușnevschi, cetățean român născut în Republica Moldova, și Vladislav Punkov, cetățean al Republicii Belarus. Teminalul beneficiază de infrastructură de cale ferată, cu ecartament dublu, care să permită accesul garniturilor atât din Europa, cât și din Rusia. Avantajele erau foarte mari privind costul transportului. Construirea terminalului a costat 3,5 milioane de euro. Au fost oferte de cumpărare care să acopere investiția, dar asociatul Vladislav Punkov s-a împotrivit, deoarece aștepta o oportunitate care să dubleze profitul. Lucru care însă nu s-a întâmplat și firma fost băgată în insolvență.

Până la intrarea în insolvență din 2017, cerută de cei doi asociați, firma a avut contracte cu stațiile de asfalt locale, dar și din Republica Moldova. Capacitatea de depozitare a bitumului în stare încălzită era de 50.000 tone pe an. Ar fi putut acoperi aproximativ 10% din necesarul de bitum la nivelul României.

Terminalul pentru transbordare și păstrare a produselor petroliere grele este compus din trei rezervoare cu o capacitate de 1.000 mc, 4 rezervoare de 75 mc și 4 rezervoare 50 mc. Sistemul este completat de 13 sisteme de pompare a lichidelor fierbinți din rezervoare cu o putere de pompare de 430l/minut și 2.500 l/minut. Conductele tehnologice au o lungime de 3,5 kilometri în timp ce calea ferată privată are o lungime de aproape 5 kilometri. Ținând cont că este singurul terminal din țară conectat la o cale ferată, costurile de transport sunt reduse cu aproape 50%.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share