Slide


PARTENERI:

Un lider sindical avertizează: am putea avea din nou grevă la CFR dacă se prorogă Statutul

By

Dacă se prorogă din nou aplicarea Legii privind Statutul personalului feroviar, am putea avea o nouă grevă la CFR, pe modelul celei din decembrie 2021, dar care va dura mai mult, a avertizat un lider sindical de la calea ferată.

grevă la CFR un nou miting al ceferiștilor acțiuni de protest la CFR CCM la CFR Călători revizori CFR care furau motorină”Anul trecut în decembrie ceferiștii au făcut grevă pentru că s-a prorogat termenul de intrare în vigoare a Legii privind Statutul personalului feroviar. Dacă din nou se va proroga termenul, este posibil ca reacția ceferiștilor să fie aceeași și probabil să fie de mai lungă durată”, a declarat la România TV Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR).

În intervenția sa de la postul TV, liderul sindical a criticat și modul cum au fost redactate Contractele de Servicii Publice pentru următorii zece ani în transportul feroviar de călători: „Prin Contractele de Servicii Publice pe zece ani care s-au dat în circuit s-au pus atât de multe condiționări încât nicio bancă nu le va lua ca garanție pentru a da împrumuturi pentru a se achiziționa trenuri noi și a se moderniza locomotivele și vagoanele existente”.

În decembrie 2021 a fost ultima grevă la CFR

Pe 20 decembrie 2021, ceferiștii de la toate companiile de stat au organizat o grevă, însă ea nu a fost asumată de sindicate și a fost prezentată drept o oprire spontană a lucrului.

Atunci, protestul de la CFR a început în jurul orei 8,00, iar primii feroviari care au oprit lucrul au fost cei de pe raza Regionalei Iași și cei de la SCRL Brașov – reparatorii de locomotive, după cum a relatat la vremea respectivă Club Feroviar. Protestul a fost unul previzibil, liderii sindicali sugerând că este posibil să se întâmple acest lucru imediat după ce în spațiul public au apărut informații legate de prorogarea aplicării Legii 195 privind Statutul personalului feroviar până la data de 1 ianuarie 2023. Aplicarea legii menționate mai fusese prorogată o dată, până la 1 aprilie 2022.

În scurt timp, s-au alăturat mișcării de protest ceferiștii din toată țara, fiind afectată circulația a peste 200 de trenuri de călători, care au înregistrat întârzieri de ore întregi la sosirea la destinație. Feroviarii au reluat lucrul în cursul serii, după negocierile care au avut loc la sediul Ministerului Transporturilor cu directorii societăților de cale ferată și cu ministrul Sorin Grindeanu.

Aceasta a fost prima acțiune grevistă la nivel național a salariaților din cadrul celor trei societăți și companii feroviare de stat – CNCF CFR SA, CFR Călători și CFR Marfă – după 16 ani. Ultima acțiune grevistă comună la calea ferată avusese loc în 2005, când ministrul Transporturilor era Gheorghe Dobre, culmea, de formație ceferist.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share