Slide Slide


PARTENERI:

20 km de cale ferată din Portul Constanța vor fi reparați de o companie dovedită că a dat mită

By

O companie austriacă ce a fost dovedită de Justiția română că a dat mită unor oficiali ai statului român va repara aproape 20 km de cale ferată din Portul Constanța. După ce aproape 13,5 km de linii au fost reparați în urma unor contracte atribuite prin încredințare directă, acum a fost finalizată și procedura de atribuire prin licitație pentru alte două loturi. Al treilea încă ”se joacă”.

La finele lunii iunie, Regionala Constanța a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a scos la licitație reparaţia a 64 de linii, cu o lungime însumată de 29,795 km din zonele A, B, MOL V. De asemenea, este prevăzută înlocuirea a 51 de aparate de cale, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Procedura de achiziție a fost împărțită în trei loturi, după cum urmează:

  1. Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 2 – LOTUL 1

Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii pe 27 de linii, totalizând 10,435 km. De asemenea, vor fi înlocuite 16 aparate de cale și seturile de traverse speciale la alte cinci. La acestea se adaugă înlocuirea dalelor prefabricate din beton cu dale elastice pentru trafic greu la șapte treceri la nivel, totalizând o lungime de 152 m.

Valoarea estimată fără TVA: 55.242.200 lei

  1. Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 2 – LOTUL 2

Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii pe 24 de linii, totalizând 11,275 km. De asemenea, vor fi înlocuite 18 aparate de cale (17 schimbătoare simple de cale și o TJD) și seturile de traverse speciale din lemn la un număr de cinci aparate de cale.

Valoarea estimată fără TVA: 55.239.700 lei

  1. Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 2 – LOTUL 3

Lucrările constau în înlocuirea suprastructurii pe 13 linii, totalizând 8,085 km. De asemenea, vor fi înlocuite 17 aparate de cale și seturile de traverse speciale din lemn la alte cinci.

Valoarea estimată fără TVA: 42.341.158,00 lei.

În cadrul lucrărilor, pe toate liniile vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat, iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire. Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile. Caietul de sarcini cuprinde atât lucrări specifice de linii, cât și lucrări de instalații și linie de contact.

S-au atribuit contractele pe două loturi, aferente a 20 km de cale ferată din Portul Constanța

cale ferată din Portul Constanța modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța

Recent, în sistemul electronic de achiziții publice a fost publicat anunțul de atribuire pentru loturile 2 și 3 din licitația menționată.

Ambele loturi au fost adjudecate de asocierea Wiebe România-Swietelsky Construcții Feroviare. Diferențele dintre valorile estimate ale contractelor și valorile la care au fost ele atribuite sunt nesemnificative: 54.331.571,79 lei pentru Lotul 2 (față de 55.242.200 lei) și 41.731.831,07 lei pentru Lotul 3 (față de 42.341.158,00 lei).

La licitație, pentru toate cele trei loturi depusese oferte și compania românească Arcada Company Galați. Pentru Lotul 1 nu a fost încă publicat niciun anunț de atribuire, deci gălățenii mai pot spera la câștigarea acestuia.

Swietelsky, dovedită de Justiție că a dat șpagă unor oficiali ai statului român

Sebastian Vlădescu a fost condamnat Dosarul Mită la CFR procesul lui Sebastian Vlădescu Dosarul Mită la CFR modernizarea căii ferate Bucureşti – ConstanţaJustiția a decis că austriecii de la Swietelsky au dat șpagă unor oficiali ai statului român, în legătură cu reabilitarea unui tronson (Cernavodă-Constanța) din Magistrala feroviară 800, București-Constanța.

La finele lunii martie, fostul ministru al Finanţelor Sebastian Vlădescu a fost condamnat de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie la opt ani şi șase luni de închisoare cu executare pentru săvârşirea infracţiunilor de luare de mită şi trafic de influenţă, în Dosarul Mită la CFR, dată de Swietelsky, așa cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă.

cale ferată din Portul Constanța Dosarul mitei la CFR Dosarul Mită la CFRMircea Ionuţ Costea, cumnatul lui Mircea Geoană, fost angajat în cadrul Ministerului Finanţelor, directorul Eximbank la data faptelor, a primit o pedeapsă de şapte ani de închisoare pentru săvârşirea infracţiunilor de trafic de influenţă şi complicitate la luare de mită. De asemenea, fostul deputat Cristian Boureanu a fost condamnat la patru ani şi trei luni de închisoare pentru trafic de influenţă.

În acelaşi dosar, Constantin Dascălu (foto), fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a primit o pedeapsă de cinci ani şi şase luni de închisoare pentru luare de mită, iar Mihaela Mititelu, la data faptelor persoană apropiată de conducerea CNCF CFR SA, a fost condamnată la patru ani de închisoare pentru trafic de influenţă. Decizia nu este însă definitivă.

Ceea ce este însă definitiv e acordul, din 2019, de recunoaștere a vinovăției de către fostul administrator al Swietelsky România, Josef Hornegger, așa cum a fost el anunțat de către Direcția Națională Anticorupție.

Primii 13,4 km de cale ferată din Portul Constanța, reparați pe ”ochi frumoși”

cale ferată din Portul Constanța Wiebe în Portul ConstanțaTot în luna martie a acestui an, Regionala Constanța a CFR SA a decis să atribuie fără licitație către două firme lucrările de reparație derulate la linii din port, fără a permite altor companii să trimită ofertele lor, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Firmele alese pe considerente cunoscute doar de CFR și Ministerul Transporturilor au fost Wiebe pe lotul 1 (lucrări pe 19 linii, totalizând 6,6 km și 32 aparate de cale) și Arcada Company pentru lotul 2 (lucrări pe 16 linii, totalizând 6,8 km și 43 aparate de cale). În SEAP a fost însă publicat două anunțuri de atribuire, care indică o valoare cumulată de 116,9 milioane de lei.

Primul anunț de atribuire are o valoare de 56.100.000 de lei și vizează 19 linii, cu o lungime de 6,589 km, și 27 de aparate de cale. Al doilea anunț are o valoare de 60.800.000 de lei și se referă la 12 linii și patru diagonale principale, însumând 6,809 km. În plus, au fost înlocuite 38 de aparate de cale.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share