Slide


PARTENERI:

A fost semnat contractul pentru Lotul 4 din calea ferată Caransebeș-Timișoara-Arad

By

Directorul general al CNCF CFR SA, Ion Simu-Alexandru, a semnat joi contractul pentru Lotul 4 din calea ferată Caransebeș-Timișoara-Arad.

Este vorba de tronsonul de cale ferată Romaț Triaj-Arad, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil. Contractul are o valoare de 2,18 miliarde lei, fără TVA.

Lotul 4 din calea ferată Caransebeș-Timișoara-Arad”Am semnat al doilea contract important pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeș-Timișoara-Arad, inclus în PNRR, este vorba despre secțiunea Ronaț Triaj-Arad, care are o lungime de 54,86 km, iar ca noutate de menționat este faptul că această secțiune va fi proiectată cu cale ferată dublă pe o distanță de 50,33 km din lungimea totală a traseului, un avantaj din punct de vedere al creșterii capacității de exploatare feroviară, nu doar pentru transportul de călători, dar și pentru cel de marfă. Prin semnarea acestui contract, în valoare de 2,18 miliarde lei, programul de modernizare a infrastructurii feroviare la standarde europene, pe o lungime de 68,72 de km de cale ferată, de la Timișoara Est la Arad, intră în linie dreaptă”, a declarat Ion Simu-Alexandru, citat în comunicatul CFR SA.

Constructorul este Asocierea Webuild Spa-Partecipazioni Italia Spa-SALCEF Spa. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni (șase luni proiectare și 36 de luni execuție).

Lucrările care se vor face pe Lotul 4 din calea ferată Caransebeș-Timișoara-Arad

În cadrul proiectului de modernizare, se vor face următoarele lucrări:

– modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare, pentru viteza maximă de 160 km/oră;

– lucrări civile în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou;

– lucrări civile în două halte de călători, o haltă comercială de mărfuri;

– lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – șase poduri și 39 de podețe;

– sisteme automate de semnalizare la șapte de treceri la nivel cu calea ferată;

– lucrări specifice de exploatare feroviară;

– lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) și BLA pe întregul traseu;

– șase pasarele pietonale în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou;

– o pasarelă edilitară în Aradu Nou;

– patru pasaje superioare în stațiile Sânandrei (DJ692A), Orțișoara (DJ693), Carani (DJ692), Vladimirescu (DN7);

– 11 pasaje inferioare, dintre care nouă în Aradu Nou, unul în stația Orțișoara, respectiv un pasaj în stația Sag;

–  panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 9.410 m;

–  rampe de încărcare-descărcare în stațiile Orțișoara, Vinga și Aradu Nou.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share