Accidentele feroviare nu vor mai fi avizate către revizorii de serviciu de la regionale
Accidentele feroviare nu vor mai fi avizate la regionala pe raza căreia s-au produs, către revizorul de serviciu, ci direct în centralul companiei de administrare a infrastructurii, prevede un proiect aflat joi pe masa Guvernului.
Pe ordinea de zi a ședinței de Guvern se află proiectul de Hotărâre privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 117/2010 pentru aprobarea Regulamentului de investigare a accidentelor şi a incidentelor, de dezvoltare şi îmbunătăţire a siguranţei feroviare pe căile ferate şi pe reţeaua de transport cu metroul din România. Despre acest proiect Club Feroviar a scris în ianuarie, atunci când a fost promovat de Ministerul Transporturilor.
Modificările propuse
O primă modificare vizează articolul 29 din Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 117/2010, care acum prevede:
”Conducătorul turei de serviciu de la regulatorul de circulație regional avizează de îndată, pentru fiecare etapă în parte:
a) revizorul de serviciu de la revizoratul regional de siguranță a circulației din cadrul sucursalei regionale CF;
b) conducătorul turei de serviciu de la regulatorul de circulație central din cadrul CNCF CFR – SA;
c) conducerile operatorilor economici implicați în producerea accidentului/incidentului”.
Modificarea propusă are în vedere preluarea atribuţiilor revizorului de serviciu de la revizoratul regional de siguranță a circulației din cadrul sucursalei regionale CF de către conducătorul turei de serviciu de la regulatorul de circulație regional. În acest context, se impune și modificarea articolului 30 din aceeași Anexă. Și aici, ca și la articolul 29, ”sintagma revizorul de serviciu de la revizoratul regional de siguranță a circulației din cadrul sucursalei regionale CF” se înlocuiește cu ”revizorul central de serviciu de la revizoratul general de siguranță a circulației feroviare din cadrul CNCF CFR SA”.
Mai pe românește, accidentele feroviare nu vor mai fi avizate la regionala pe raza căreia s-au produs, ci direct în centralul companiei de administrare a infrastructurii.
Proiectul propune și modificarea şi completarea art. 54 alin. (2) din Anexa la aceeaşi Hotărâre.
Textul aflat în vigoare este următorul:
”Conducerile operatorilor economici care desfăşoară operaţiuni de transport feroviar implicaţi au obligaţia de a comunica în scris revizorului de serviciu din revizoratul regional de siguranţă a circulaţiei membrii din comisia de investigare, în urma solicitării investigatorului principal, şi de a asigura prezentarea acestora, în cel mai scurt timp, la locul investigării”.
Noul text va avea următoarea formulare:
”Conducerile operatorilor economici care desfășoară operațiuni de transport feroviar implicați au următoarele obligații:
a) de a asigura prezența, în cel mai scurt timp, la locul producerii accidentului/ incidentului a reprezentanților proprii;
b) de a comunica, în scris, în cel mai scurt timp posibil, revizorului de serviciu din revizoratul general de siguranță a circulației feroviare membrii din comisia de investigare, în urma solicitării investigatorului principal, atunci când investigarea nu se realizează de către Agenţia de Investigare Feroviară Română – AGIFER;
c) de a asigura prezentarea membrilor din comisia de investigare, la locul, data și ora stabilite de către investigatorul principal”.


Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail