În Monitorul Oficial a fost publicată decizia de aprobare a celui de-al șaselea rând de acte adiționale la contractele de servicii publice a cinci operatori privați.
Decizia nr. 175 din 28 iunie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 632 din 4 iulie și privește aprobarea actelor adiționale nr. 6 la contractele de servicii publice prevăzute la art. 2 – 6 din Hotărârea Guvernului nr. 1.453/2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022 – 11 decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, stabilirea unor condiționalități pentru Autoritatea pentru Reformă Feroviară, operatorii de transport feroviar și Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A., în vederea implementării obligațiilor de serviciu public feroviar din România, precum și pentru aprobarea metodologiilor de predare în cadrul contractelor de servicii publice cu atribuire directă a materialului rulant feroviar achiziționat cu fonduri europene.
Operatorii ale căror acte adiționale sunt incluse în decizie sunt: Regio Călători Brașov, Interregional Cluj, Transferoviar Cluj, Astra Trans Carpatic Arad și Softrans Craiova.
Pentru ARF, diesel din anii ’70 sau ramă electrică din 2015 e tot aia
Reamintim că în mai multe rânduri operatorii privați s-au plâns de diferențele mari între compensațiile acordate de către ARF operatorilor privați, diferențe ce nu iau în calcul, de exemplu, vechimea parcului feroviar pus la dispoziție sau gradul de poluare. Compensația este astfel aceeași, indiferent dacă un operator folosește rame electrice de fabricație românească, noi, sau dacă folosește rame diesel importate SH fabricate acum zeci de ani în vest.
Citește Noile compensații de la ARF: Ai tren mai vechi și poluant, iei bani mai mulți
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail