Site logo
Adrian Revnic, OTL: Extinderea rețelei de tramvai la Oradea va continua cu alte linii
4 februarie 2022

Extinderea rețelei de tramvai la Oradea, care s-a concretizat într-o primă etapă prin punerea în funcțiune, anul trecut, a primei linii noi din România ultimelor trei decenii, va continua, dă asigurări directorul general al OTL, Adrian Revnic. Noile trasee pe care va fi construită cale de rulare pentru tramvaie vor fi cunoscute în următoarele două-trei luni.

La mijlocul lunii decembrie 2022, la Oradea a fost pusă în funcțiune o linie de tramvai construită de la zero.

Noua linie de tramvai, cu o lungime de 3,8 kilometri, din care 2,3 kilometri au fost înierbaţi, a costat 11,6 milioane de euro fără TVA. Investiţia a fost finanţată aproape total din fonduri europene, 98% din cheltuieli fiind acoperite prin POR, iar 2% din bugetul local. Lucrările pentru calea de rulare care face legătura între zona Calea Aradului și strada Dimitrie Cantemir, de-a lungul pârâului Peţa, au fost atribuite prin licitaţie unei asocieri din care fac parte firmele Mari-Vila, Abed Nego şi Aquacons pentru suma de 69,1 milioane de lei.

Studiu în derulare pentru extinderea rețelei de tramvai la Oradea

Extinderea rețelei de tramvai la Oradea Campionatul European al Vatmanilor tramvaie autonome la Oradea transportul public din OradeaȘi construcția de noi linii de tramvai la Oradea nu se va opri aici. „În momentul de față este în derulare cu o firmă specializată un contract pentru realizarea unui studiu de trafic. Odată ce vom avea rezultatele acestui studiu, adică în termen de două-trei luni, vom lua decizia pe ce trasee vom continua extinderea rețelei de tramvai”, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al Oradea Transport Local (OTL), Adrian Revnic.

El a precizat că, în orice caz, noile linii de tramvai vor lega zonele unde se dezvoltă parcuri industriale de cele rezidențiale, pentru a asigura mobilitatea forței de muncă.

În ceea ce privește linia inaugurată la mijlocul lunii decembrie, directorul OTL spune că „merge excelent din punctul de vedere al numărului de călători, pentru că am legat Universitatea de centrul orașului”.



Panouri electronice de informare în toate stațiile. Deja sunt mult mai multe decât în București

Într-un interviu acordat publicației locale Bihoreanul, Adrian Revnic a vorbit și despre planurile OTL de a instala panouri electronice informative în toate stațiile de autobuz și tramvai din Oradea.

„În curând, toate staţiile vor fi dotate cu panouri informative. De asemenea, călătorii vor avea la dispoziţie o aplicaţie a OTL pentru smartphone, cu ajutorul căreia vor vedea unde se află în timp real autobuzele şi tramvaiele de pe trasee, în câte minute vor ajunge mijloacele de transport în cea mai apropiată staţie de ei, precum şi variante de traseu pentru a ajunge dintr-un punct în altul al oraşului. Sistemul este în probe”, a spus el pentru publicația menționată. Directorul OTL a precizat pentru Club Feroviar că în momentul de față 200 din cele 800 de stații au asemenea panouri.

În Capitală sunt panouri electronice doar pe o porțiune din linia 55

Mult mai multe decât în București, unde panouri electronice de acest fel sunt doar pe linia tramvaiului 55 și doar pe tronsonul modernizat de pe șoselele Iancului și Pantelimon.

Cât privește aplicația pentru mobil, ea există de ani buni în Capitală. Însă Oradea surclasează Bucureștiul la capitolul plății cu cardul a călătoriei, care este posibilă de doi ani în toate autobuzele și tramvaiele. La București această posibilitate există în prezent doar pe noile autobuze Otokar și pe câteva tramvaie, iar abia zilele trecute a fost semnat contractul cu BCR pentru extinderea sistemului la tot parcul activ.



La tramvaie, Oradea stă mult mai bine ca Bucureștiul

Extinderea rețelei de tramvai la Oradea tramvai Imperio la OradeaDacă în ceea ce privește flota de autobuze Bucureștiul stă ceva mai bine decât Oradea, lucrurile stau fix pe dos dacă ne referim la tramvaie.

OTL are în total 110 autobuze, dintre care 22 noi, marca Mercedes. Dintre acestea, 16 sunt hibrid. Autobuzele noi reprezintă circa 20-25% din parcul cu care ieşim în fiecare zi pe traseu. Parcul de tramvaie este format din 20 Astra noi, cumpărate pe fonduri europene, 10 Siemens şi 30 Tatra cumpărate din Berlin după ce au fost modernizate. În momentul de faţă, avem cea mai nouă flotă la nivel naţional, cel puţin la nivel de tramvaie. Singurele oraşe cu care ne putem compara sunt Cluj-Napoca şi Bucureşti”, mai spune Adrian Revnic în cadrul interviului menționat.

activitatea STB se reia comunicații pentru sistemul info călători TPBI a amendat STB majorări de tarife la Metrorex asigurarea vehiculelor STB energie electrică la STB greva la metrou subvențiile pentru transport stație de tramvai din Pasajul Victoriei
Majoritatea tramvaielor din București sunt V3A, produse în urmă cu 40 de ani

Într-adevăr, la capitolul autobuze, Capitala stă ceva mai bine din punctul de vedere al vechimii parcului. În ceea ce privește tramvaiele, pe șinele din București circulă doar 15 Bucur LF construite în ultimii 20 de ani la Uzina de Reparații Atelierele Centrale (UTAC). Acestea pot fi considerate singurele tramvaie moderne din București.

Abia în vara acestui an, în Capitală urmează să ajungă primul tramvai cu adevărat modern, produs la Astra Vagoane Călători Arad, din totalul de 100 comandate de Municipalitate.

Pariul șefului OTL: pandemia se termină în martie

Directorul general al OTL a ținut să pună și un pariu: „Pun pariu că anul acesta va fi unul mult mai bun din punctul de vedere al activității societății noastre, pentru că în martie se va termina cu pandemia. Ce a fost greu a trecut”.

Adrian Revnic se declară încrezător că numărul de călătorii din acest an (și, implicit, încasările) va fi mult mai mare decât în 2020 și 2021. „Pe mine mă interesează ca oamenii să se ducă la serviciu, la cumpărături, elevii la școală, studenții la facultate. Toți, cu transportul public”, a mai spus el.

Lunar, în Oradea sunt aproximativ patru milioane de călătorii cu mijloacele de transport în comun. În 2021, OTL a vândut 83.500 de abonamente cu preţ întreg, cam la acelaşi nivel ca în 2020, din cauza instabilităţii cauzate de pandemie.

Pentru acest an și următorii, Primăria Oradea vrea să cumpere, cu bani europeni, 50-60 de autobuze şi 10 tramvaie noi. De asemenea, depoul actual de tramvaie va fi complet reconstruit şi adaptat noilor garnituri, așa cum a scris recent Club Feroviar.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share