Companiei GFR i s-a restricționat temporar autorizația de gestionar de infrastructură pe acest an pentru linia Palas-Năvodari, în urma unor neînțelegeri cu AFER. Surse oficiale ale gestionarului liniei au venit cu precizări după ce unele informații neoficiale menționau anularea autorizației pentru o linie învecinată pe cauze mai dure.
„Este vorba de neprelungirea autorizației de gestionar de infrastructură. Documentele sunt depuse și așteptăm ASFR să dea drumul. ASFR a descoperit niște motive gen stațiile nu sunt autorizate tehnic, deși autorizația tehnică e a proprietarului, iar punerea în functie a unei clădiri e responsabilitatea proprietarului. Ei au zis că au delegat (sarcina – n.red.) operatorilor, de fapt vor sa ia niste bani”, spun surse din cadrul companiei, consultate de Club Feroviar .
„Această chestiune se vizează periodic și privește doar stațiile”, mai spun sursele indicate. Nu este vorba de calitatea de operator de transport a GFR, ci de cea de gestionar de infrastructură. Nemulțumirile ar fi faptul că firma este taxată de către CFR la închiriere, de AFER pentru linii, iar acum și pentru stații.
Precizările au fost făcute după ce au apărut informații în domeniul feroviar, potrivit cărora companiei i s-ar fi ridicat un certificat de siguranță de gestionar pentru linia Midia – Năvodari, întreținută de GFR, în urma unor incidente destul de grave de siguranță feroviară. „Năvodari – Midia nu are absolut nimic, e vorba de Palas – Năvodari”, explică oficialii GFR consultați. „Trenurile merg în continuare, noi o întreținem, iar chestia asta nu afectează circulația trenurilor”, mai spun oficiali ai GFR.
Potrivit sitului AFER, compania GFR deține în județul Constanța șase autorizații de siguranță acordate gestionarilor de infrastructură, anume pentru Dorobanţu – Năvodari, Năvodari – P1 Cap Midia, P1 Cap Midia – Sitorman, Palas – Năvodari, Dorobanţu – Romcim, P1 Capu Midia – Capu Midia, cu o lungime totală de 61,3 km. (D.C.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail