Site logo
28 aprilie 2023

Compania elenă Aktor, parte a asocierii RailWorks, este pe cale să înceapă lucrările la tunelurile de pe calea ferată Brașov-Sighișoara.

Cele două tuneluri vor avea lungime de 7, respectiv 5 km. La Racoș, în Brașov, a sosit primul utilaj de tip TBM, capabil să sape tuneluri de mari dimensiuni, cu o viteză de 15 metri pe zi, informează Știrile Pro TV. Constructorii așteaptă să sosească încă trei asemenea utilaje pentru a realiza cele mai lungi tuneluri feroviare din țară de până acum.

„Vor lucra șase zile pe săptămână, 24 de ore pe zi cu echipe specializate. Pentru tunelul de 7 km va dura 18-19 luni și pentru celălalt tunel mai mic, de 5 km, va dura 14-15 luni”, spune Sotiris Koropoulis, manager de proiect din partea Aktor.



”Cârtițele” pentru tunelurile de pe calea ferată Brașov-Sighișoara vin pe rând în România

Al doilea TBM va ajunge în România în luna mai, fiind pregătite 70 de camioane de transport. Următoarele două TBM sunt finalizate în fabrică, au fost făcute testele tehnice și vor pleca spre țara noastră unul în iunie și celălalt la sfârșitul lunii iulie. Compania Aktor a plătit pentru aceste utilaje peste 70 de milioane de euro.

Constructorul estimează că în 2027 lucrările ar putea fi încheiate, iar distanța de 128 km dintre Brașov și Sighișoara s-ar putea parcurge într-o oră și jumătate, față de trei ore în prezent.

Grindeanu amenință cu rezilierea, dar nu actualizează prețurile

Tronsoanele Brașov-Apața și Cața-Sighișoara, respectiv Apața-Cața sunt modernizate de Asocierea RailWorks, formată din Alstom, Arcada, Aktor, Euroconstruct Trading 98.

CNCF CFR SA și asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor, Euroconstruct Trading 98) au semnat pe 5 martie 2020 contractul de execuție pentru lucrările de modernizare a loturilor 1 și 3 din tronsonul de cale ferată Brașov – Sighișoara, respectiv Brașov – Apața și Cața – Sighișoara, cu o lungime de 86 de kilometri. Semnarea contractului a avut loc după soluționarea în justiție a contestațiilor, care a durat aproape patru ani (timp în care lucrarea ar fi putut fi deja finalizată). Valoarea lucrărilor este de 2,9 miliarde lei, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Pe lotul 2, Apața-Cața, Asocierea Railworks a fost desemnată câștigătoare a licitației în luna decembrie 2019. Oferta câștigătoare a avut un preț de 2,72 miliarde lei, inferior celui propus de FCC – Astaldi, respectiv 2,84 miliarde de lei și celui al turcilor de la Alsim Alarko, 2,85 miliarde de lei. Contractul a fost semnat în 2020, după soluționarea contestațiilor.

Problema este că valoarea contractului a rămas aceeași cu cea din 2017, când prețurile materialelor de construcții erau mult mai mici decât cele din prezent – nu avusese loc nici criza Covid, iar în Ucraina era liniște și pace.

În ciuda acestui fapt, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a amenințat recent cu rezilierea contractelor, așa cum a scris Club Feroviar.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share