Compania Alstom Transport a fost nevoită să amâne prezentarea trenului său cu hidrogen Coradia iLint în România, planificată pentru evenimentul Zilele Feroviare din cauza conflictului militar din Ucraina.
Explicații privind amânarea evenimentului au fost oferite miercuri, în a doua zi a evenimentului, de către Gabriel Stanciu, director general Alstom Transport România.
„Din cauza operatiunilor militare speciale din tara vecină (noi aici nu suntem la o conferință feroviară, suntem la o „adunare feroviară specifică”, ca să îi spun așa – a spus el ironic) ne-am amânat programul din motive de securitate, nu am putut obtine validările de securitate pentru a-l aduce. Programul era să îl aducem la Aeroport si să mergem și până la Pitești”. El a făcut ironic referire la pretenția oficialilor ruși de a numi războiul declanșat de Rusia o „operațiune militară specială”.
Totodată, Gabriel Stanciu a prezentat gama Coradia Stream, cea mai nou gamă a companiei franceze înglobând componente a căror fiabilitate a fost testată în timp. Gama cuprinde patru tipuri de produse, respectiv Regional, Intercity, Emission Free (hidrogen și baterii), precum și High Capacity. Există trei tipuri de vagoane ce permit formarea unor trenuri de până la zece vagoane. Un tren de opt vagoane poate atinge o lungime de 165 metri, având până la 570 de locuri.
Trenurile de mare capacitate permit chiar 700 de locuri, capacitate obținută prin compunerea a șase vagoane. Trenurile cu hidrogen permit autonomii de până la 1.000 de kilometri. Pentru România, Alstom a luat în calcul livrarea unor configurații Stream șase vagoane, single deck.
Stanciu și-a manifestat rezerva față de strategia oficialilor români de a scoate la licitație loturi mici de trenuri, fapt care, spune el, va duce la o creștere a costurilor de achiziție și de exploatare. Analiza trebuie să ia în calcul nu doar costurile de achiziție a trenurilor, ci și cele de exploatare pe termen lung, a opinat el.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail