
Angajări la CFR Călători și CFR SA. Se caută mecanici, șefi de tren, RTV și ingineri
Se pregătesc noi angajări la CFR Călători și CFR SA, după ce, în ultimele zile, cele două companii au scos mai multe posturi la concurs.
De la ultima noastră știre pe acest subiect, pe site-urile SNTFC CFR Călători și CNCF CFR SA au fost postate mai multe anunțuri de angajare. Cele două companii caută mecanici de locomotivă, șefi de tren, revizori tehnici de vagoane, munictori necalificați și ingineri.
Angajări la CFR Călători și CFR SA. Se caută mecanici, șefi de tren, RTV și ingineri
La data de 25 aprilie va avea loc un concurs pentru ocuparea unui post de muncitor necalificat la SRTFC Timișoara, Revizia de Vagoane Timişoara – Compartiment Aprovizionare Administrativ. Detalii sunt disponibile AICI.
La SRTFC Cluj se caută ocuparea a trei posturi de șef de tren la stația CF Cluj-Napoca și la stația CF Jibou – Comanda personalului de tren. Concursul se va desfășura la data de 23 aprilie, iar mai multe amănunte pot fi consultate AICI.
SRTFC București scoate la concurs două posturi, iar ambele concursuri vor avea loc pe 23 aprilie. Primul este pentru ocuparea unui post de revizor tehnic de vagoane I la Revizia de Vagoane București Basarab – Compartimentul Revizia și Pregătirea tehnică a trenurilor. Condițiile de înscriere sunt disponibile AICI.
Al doilea concurs vizează ocuparea unui post vacant de inginer III la Divizia Exploatare Tehnică, iar detalii sunt disponibile AICI.
Pe site-ul CNCF CFR SA a fost publicat un singur anunț de angajare. Pe 15 aprilie va avea loc un concurs pentru ocuparea a două posturi de mecanic de locomotivă-automotor la Secția Reparații Linii și Utilaje Cluj din cadrul SRCF Cluj. Detalii pot fi consultate AICI.
Angajări la CFR Călători, cu țârâita
Angajările la CFR Călători, care fuseseră anulate la începutul anului de conducerea societății motivând prevederile Ordonanței Trenuleț, au fost reluate de curând.
Celelalte concursuri de angajare, lansate la finele anului trecut, au fost anulate de conducerea CFR Călători la începutul lunii ianuarie. Și acum, în dreptul lor figurează mențiunea ”Anulat conform O.U.G. 156/30.12.2024”. Neanulate au rămas atunci doar concursurile destinate salariaților proprii, pentru promovare. Chit că și în urma promovării unui angajat acestuia îi crește salariul, deci va crește fondul de salarii la nivel de societate.
În paralel, invocând inițial tot OUG 156/2024, Ordonanța Trenuleț, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a dat dispoziție ca orele suplimentare prestate de angajați să nu mai fie plătite, ci doar compensate cu timp liber. Pentru că acest lucru nu era posibil în condițiile în care numărul mecanicilor de locomotivă este limitat, sucursalele regionale au anulat trenuri pe bandă rulantă (dacă e să-i dăm crezare lui Preoteasa, ele nu au fost ”anulate”, ci doar ”suspendate”), cu riscul deteriorării mobilității cetățenilor și al diminuării compensației. În total, au fost anulate 244 de trenuri din totalul de 1.100, așa cum am scris la vremea respectivă.
Măsurile dispuse de Traian Preoteasa i-au mâniat la culme pe sindicaliștii de la CFR Călători, care au organizat mai multe proteste de stradă.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail