Site logo
22 februarie 2023

Oficialii Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA au avut miercuri prima reacție oficială după incidentul feroviar de la Ișalnița, produs marți, când un tren de călători a fost îndrumat pe o linie închisă. După un incident asemănător din toamna anului trecut, trei ceferiști au fost sancționați.

incidentul feroviar de la IșalnițaIncidentul produs în stația Ișalnița de pe Magistrala 100 a fost semnalat marți de deputatul USR Daniel Gheba pe pagina sa de Facebook: ”Dragi prieteni, în jurul orei 13.00 în zona localității Ișalnița, Dolj, se putea produce o tragedie umană de proporții. Ce s-a întâmplat mai exact? Pe linia 2, linie închisă traficului feroviar, se aflau aproximativ 20 de lucrători care prestau o muncă specifică. Tunul de control, din prostie sau din incompetență, nu s-a asigurat că linia respectivă e închisă și a permis trenului IR 1823 București- Deva să circule. Inspirația de moment și agilitatea lucrătorilor a făcut ca aceștia să se ferească și să evite un carnagiu. Din fericire, doar o parte din uneltele lor au fost afectate. Sunt foarte curios dacă conducerea CFR va oferi opiniei publice explicații. Cât despre domnul Grindeanu, situația e demult lămurită”.

Incidentul feroviar de la Ișalnița, recunoscut de CFR SA, care a început să cerceteze cauzele

Club Feroviar a solicitat din partea CNCF CFR SA o reacție oficială față de această postare. În răspunsul primit, ficialii companiei de infrastructură recunosc producerea incidentului și susțin că se vor lua toate măsurile necesare.

Iată răspunsul integral: ”Marți, 21.02.2023, în stația Isalnița, la ora 12.43, trenul IR 1823, care circula în relația București – Deva, a fost primit de către IDM de serviciu pe linia II directă, linie închisă traficului pentru a se desfășura lucrări de sudură aluminotermică. Menționăm faptul că această situație este încadrată, conform reglementărilor feroviare, în categoria incident feroviar, în urma căruia nicio persoană nu a fost rănită și nu s-au înregistrat nici pagube materiale, trenul fiind reînscris în circulație, cu o întârziere de circa 90 de minute. De asemenea, precizăm faptul că, în conformitate cu reglementările specifice activității feroviare, la fața locului s-au deplasat în cel mai scurt timp reprezentanții Revizoratului de Siguranță a Circulației Feroviare, din cadrul SRCF Craiova și cei ai AGIFER, pentru verificările preliminare și demararea procedurilor pentru anchetarea acestui incident. În ceea ce privește cauzele producerii incidentului feroviar din stația CF Ișalnița, acestea fac obiectul anchetei derulate de comisia de specialitate din cadrul AGIFER, care va stabili condițiile și factorii responsabili pentru producerea acestui incident feroviar”.

Trei ceferiști sancționați după incidentul feroviar de la Mogoșoaia

Rămâne de văzut ce sancțiuni vor fi date în urma finalizării investigației, pentru că, chiar dacă nu au fost victime sau pagube materiale, în opinia noastră incidentul este unul grav.

Într-un caz similar, produs în toamna anului trecut, două trenuri au fost îndrumate pe aceeași linie de către impiegații de mișcare, între Pajura și Mogoșoaia, pe raza Regionalei București. Doar prezența de spirit a mecanicilor de locomotivă și viteza scăzută cu care se circulă pe căile ferate române au dus atunci la evitarea producerii unei catastrofe, după cum a scris Club Feroviar.

În urma producerii incidentului feroviar din dimineața zilei de 17 septembrie 2022, trei angajați ai Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA au fost sancționați. Specialiștii de la AGIFER au tras concluzii tranșante după ce au investigat incidentul feroviar, stabilind că a fost vorba de ”o înlănțuire de erori umane, acestea fiind favorizate și de existența unor defecțiuni în funcționarea instalației CED din stația CFR Mogoșoaia”.

Acum, așa cum am arătat mai sus, AGIFER a început ancheta în cazul incidentului feroviar de la Ișalnița și este posibil ca și impiegatul de mișcare de acolo să fie sancționat. Dar să nu ne anteproununțăm și să lăsăm ancheiat să-și urmeze cursul.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share