Site logo
17 noiembrie 2022

Conexiunea la internet în trenurile Intercity care vor fi reintroduse în circulație de CFR Călători pe 11 decembrie, după opt ani de absență, este obligatorie, avertizează Autoritatea pentru Reformă Feroviară. ARF va monitoriza dacă noile trenuri respectă cerințele minimale de accesibilitate și confort prevăzute de legislația în vigoare.

”În conformitate cu OMTI nr. 134/2022, care a modificat Anexa nr. 2 La OMTI nr. 153/2011, prin care au fost definite trenurile de călători, în functie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători, vehiculele feroviare care intră în compunerea trenurilor Intercity (IC) trebuie să ofere un nivel minimal de servicii, inclusiv conexiunea la internet. Astfel, la momentul la care vor fi introduse noile trenuri Intercity (IC), acestea vor fi monitorizate de ARF, în vederea respectării serviciilor oferite pentru această categorie de tren şi efectuării serviciului public de transport feroviar de călători, condiţii de accesibititate şi confort sporite”, se arată într-un răspuns al ARF la solicitarea adresată de Club Feroviar.

Un Ordin semnat de Grindeanu face obligatorie conexiunea la internet în trenurile Intercity

conexiunea la internet în trenurile Intercity noile trenuri IntercityOrdinul Ministrului Transporturilor nr. 134 din 9 februarie 2022, semnat de vicepremierul Sorin Grindeanu, actualizează OMT 1816 din 2005 și are ca scop ”definirea trenurilor de călători în funcție de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători”.

În dreptul trenurilor Intercity, la capitolul ”Servicii la bordul trenului”, regăsim ca obligatorii următoarele: spații speciale pentru bagaj voluminos, climatizare, Prize 230 V/50 Hz, conexiune internet, toalete ecologice, servicii de alimentație publică, supraveghere video, sistem de blocare automată a ușilor de acces în timpul mersului, precum și de către personalul de tren pe durata staționării, asistență și informare din partea personalului de tren, transportul bicicletelor.

CFR Călători nu are în parcul activ vagoane dotate cu modemuri pentru internet

geamuri securizate pentru vagoane

În momentul de față, CFR Călători nu are vagoane dotate cu modemuri care să asigure internet Wi-Fi în spațiul destinat pasagerilor, așa cum a scris recent Club Feroviar.

Oficialii operatorului feroviar de stat au refuzat să ne precizeze dacă asemenea vagoane există în parcul activ al SNTFC CFR Călători, confundând internetul cu alimentația publică. Cert este că ele nu există în momentul acesta.

Și nici nu există posibilitatea tehnică de a dota vagoanele într-un timp atât de scurt. Asta pentru că în sistemul electronic de achiziții publice nu figurează niciun anunț de licitație lansat de CFR Călători care să aibă ca obiect servicii de internet la bordul trenurilor.

Chiar dacă o asemenea procedură ar fi lansată azi, este imposibil ca ea să se finalizeze înainte de 11 decembrie. Cu atât mai puțin ca până atunci să mai fie și executat contractul, chiar dacă licitația ar fi lansată în procedură simplificată. Vagoanele ar putea fi echipate cu modemuri funcționale până la data de 11 decembrie doar dacă operatorul feroviar de stat recurge la o achiziție directă, ceea ce ar ridica serioase semne de întrebare referitoare la transparența procesului.

Biletul la Intercity, cu 15% mai scump ca la Interregio. Confortul, același

conexiunea la internet în trenurile IntercityDe fapt, așa cum am mai scris, singura rațiune pentru care vor fi reintroduse în circulație trenurile Intercity este că biletele la aceste garnituri vor fi mai scumpe cu 15% decât cele la actualele Interregio. Nici vorbă de confort suplimentar, deoarece materialul rulant ce va fi utilizat este același cu cel folosit în prezent în compunerea trenurilor IR.

De la data de 11 decembrie, trenurile Intercity vor circula pe următoarele rute: București-Constanța (două perechi), București-Cluj Napoca, cu ramificație către Arad (o pereche pe zi) și București-Suceava, cu ramificație spre Iași. Orarul de circulație al acestor trenuri îl puteți consulta AICI.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share