Fix în urmă cu un an de zile, pe 13 decembrie 2020, avea loc inaugurarea trenului de Aeroport, care face legătura între principalele porți aeriană și feroviară ale României.
Într-o postare pe pagina sa de Facebook, Asociația Metrou Ușor face bilanțul acestui an, cu bune și cu rele, de funcționare a conexiunii feroviare Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă.
Printre aspectele pozitive enumerate de asociație se numără: reducerea duratei de călătorie dintre aeroport și centrul orașului, primul serviciu feroviar cu parcurs cadențat non-stop din țară, integrarea tarifară cu restul transportului public bucureștean (pentru abonamente) și adăugarea unei opriri (Parc Mogoșoaia) pentru locuitorii din proximitatea căii ferate, legătură eficientă între aeroport și restul țării prin utilizarea unui serviciu rapid și cu predictibilitate ridicată.
Organizația menționează și aspectele negative: frecvență redusă, de 40 de minute, și saturarea capacității magistralei M700, din cauza lipsei dublării tronsonului de cale ferată spre aeroport (Pajura-Mogoșoaia – n.red. Licitația a fost anulată recent, după cum a scris Club Feroviar), lipsa electrificării – implicit, poluare prin emisii, racordul a fost realizat pe estacadă, ceea ce nu permite prelungirea rețelei în ton cu dezvoltarea aeroportului, lipsa unui bilet unic: întrucât există mai mulți operatori (doi, CFR Călători și Transferoviar Călători – n.red.), călătorii trebuie să fie atenți pentru ce operator achiziționează bilet, trenurile de aeroport nu opresc la un peron special în Gara de Nord, marcat corespunzător pentru acest serviciu cadențat, astfel încât lumea să știe din start unde să se ducă.
Numărul de călători a crescut semnificativ la un an de la inaugurarea trenului de Aeroport
Asociația Metrou Ușor mai remarcă faptul că numărul de călători transportați, în ciuda condițiilor pandemice, a crescut treptat, fiind o opțiune favorabilă și populară printre pasageri datorită timpului redus de călătorie și a tarifelor accesibile.
”În ciuda lacunelor evidente ale acestui proiect, greșelile riscă să fie repetate și în viitor: în luna iulie, Asociația a transmis instituțiilor abilitate un set de observații și propuneri cu privire la proiectul racordului feroviar pentru viitorul Terminal Est (T2) al aeroportului (n.red. – despre care Club Feroviar a scris AICI). Memoriul de prezentare propus de autorități include lipsa căii duble de acces în stație, dar și execuția viitoarei stații ca punct terminus în loc de punct de tranzit, ceea ce va limita, din nou, frecvența și flexibilitatea trenurilor”, se mai arată în postare.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail