Site logo
21 februarie 2023

Asociația Metrou Ușor prezintă hibele proiectului privind modernizarea liniei 5 de tramvai din București, anunțat luni de primarul general Nicușor Dan.

O primă nemulțumire exprimată de asociația non-guvernamentală în postarea de pe Facebook vizează faptul că în cadrul consultării publice au fost invitate să transmită observații și recomandări companiile interesate, nu cetățenii.

Apoi, cei de la Asociația Metrou Ușor trec la analiza pe fond a proiectului Primăriei Capitalei. Astfel, nu este luată în calcul introducerea culoarelor unice Tram+Bus, adică circulația autobuzelor pe calea de rulare a tramvaielor. Stâlpii de susținere a rețelei de contact a tramvaiului și a iluminatului public rămân poziționați pe axul median al drumului, între cele două sensuri ale liniilor de tramvai. ”După cum am explicat săptămâna trecută, acest lucru reduce gabaritul de circulație al autobuzelor. Deși eficiența conceptului a fost deja dovedită în București, în ultimii ani, autobuzele 182, 282, 243 sau 330 sunt condamnate să rămână blocate în traficul general la orele de vârf și după modernizarea liniei 5”, se arată în postare.

Apoi, între Șos. Fabrica de Glucoză și Șos. Pipera se păstrează configurația actuală a tramei stradale, nefiind avută în vedere conectarea cu linia de pe Bd. Dimitrie Pompeiu: ”Deși tronsonul de legătură este unul scurt, privind în perspectivă la dezvoltările rețelei de tramvai propuse pe inelul median și spre Complexul Comercial Băneasa, relizarea acestei joncțiuni căpătă o importanță aparte. Devin posibile noi conexiuni ale rețelei cu zona comercială Băneasa și autobuzul 783 spre Aeroportul Otopeni”.

Modernizarea liniei 5 de tramvai, în dezbatere publică

Caietul de sarcini pentru modernizarea liniei tramvaiului 5 a fost pus în consultare publică, a anunțat luni primarul general Nicușor Dan, după cum a scris Club Feroviar.

”Încă un pas pentru un transport public modern și eficient! Am lansat în consultare publică Caietul de sarcini pentru proiectarea și execuția reabilitării liniei 5 de tramvai, parte a obiectivului de investiții . Pentru reabilitare, se vor executa lucrări la calea de rulare, peroane, reţeaua de contact, substația de tracțiune Nordului, sistemul de iluminat public. Totodată, vor fi și lucrări de relocare semaforizare pe Bdul Barbu Văcărescu și str. Alexandru Șerbănescu, precum și lucrări la rețelele edilitare. Invit companiile interesate să vină cu observații și recomandări privind revizuirea, actualizarea și completarea documentației referitoare la conținutul Caietului de sarcini. Observațiile și recomandările pot fi trimise pe adresa de e-mail dgachizitiipublice@pmb.ro până pe 26 februarie”, a scris edilul pe pagina sa oficială de Facebook.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share