Asociația Pro Infrastructura îi cere lui Roșeanu să bage mai multe trenuri pe Valea Oltului
Asociația Pro Infrastructura face apel la Autoritatea pentru Reformă Feroviară, condusă de Ștefan Roșeanu, să introducă mai multe trenuri pe Valea Oltului, în perioada când DN 7 va fi închis.
Circulația pe DN7, Valea Oltului, va fi închisă pe perioada de zi între 8 iulie și 9 august, pentru lucrări la Autostrada Sibiu-Pitești, secțiunea 2, a anunțat miercuri ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
”O să merg vineri împreună cu domnul director Pistol (Cristian Pistol, directorul general al CNAIR – n.red.) și cu colegi din CNAIR la fața locului. Știți că avem acest lot 2 de pe Sibiu-Pitești care implică defrișări, acestea au fost aprobate. Aceste lucruri trebuie a fi făcute dacă vrem să facem această autostradă. Dacă vrem să nu o facem, nu închidem DN7. Cert este că în acest moment aceste lucrări nu pot fi făcute sub trafic. Asta ar pune în pericol siguranța traficului, ar pune în pericol viața celor care circulă pe DN7 și asta nu și-o poate asuma nimeni”, a spus Grindeanu.
Închiderea traficului rutier, oportunitate pentru cel feroviar
”Deci… poftiți în vagoane! Ce? Cum? A observat cineva din Ministerul Transporturilor sau CNAIR că avem o cale ferată pe celălalt mal al Oltului și că poate fi o alternativă viabilă pentru transportul local? Cerem oficialilor MT și ARF să introducă trenuri suplimentare pe ruta Câineni-Sibiu. Pe calea ferată se fac 76 de minute, față de cele 42 minute pe DN7. Dacă exista niște gândire anticipativă în minister, se puteau repara și cei 3 km restricționați la 30 km/h între Valea Mărului și Podu Olt, cât și ceilalți 3 dintre Tălmaciu și Sibiu. Ba chiar cu niște gândire suplimentară, se refacționa toată linia între Câineni și Podu Olt și se găseau metode de creștere a vitezei care acum e 50 km/h. Mai avem! Se putea face și un pod temporar la Boița. Și o haltă care să asigure accesul localității la calea ferată. Sunt doar 300 de metri între Boița și linie, dar cea mai apropiată gară este la 5 km în Tălmaciu. Un PO la Boița ar fi foarte util în următorii 8-10 ani cât se va lucra la autostradă. Și firește și după aceea, că doar nu-l demolezi. Dar cine să gândească feroviar în țara politicienilor-șoferi cu girofar albastru?!”, a scris pe Facebook Asociația Pro Infrastructura.
Pe relația Câineni-Sibiu circulă în prezent șapte perechi de trenuri pe zi.


Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail