Companiile Esta Construction și FCC Construccion au depus luni contestații la metroul de Băneasa, după ce Metrorex i-a desemnat pe turcii de la Alarko câștigători ai licitației pentru construirea secțiunii 1 Mai – Tokyo a Magistralei 6.
Cele două companii au contestat atribuirea la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), informează Economica.net.
Metrorex a stabilit pe 15 iulie câștigătorul licitației pentru secțiunea 1 Mai-Tokyo (Băneasa Shopping City, mall-ul fugarului Puiu Popoviciu) din Magistrala 6 de metrou. Oferta câștigătoare este cea a asocierii Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.s. – MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S, după cum a anunțat la vremea respectivă Club Feroviar.
Zece candidaţi s-au înscris inițial la licitaţia pentru „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă. (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni). Proiectare și execuție lucrări structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 Mai – Tokyo”.
CITEȘTE și M6 devine metrou pentru Puiu Popoviciu. De ce nu folosim Gara Băneasa la adevărata capacitate?
Contestații la metroul de Băneasa, contract de peste un miliard de lei
Metrorex a publicat pe 15 martie 2019 anunţul de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia structurii de rezistenţă a secţiunii 1 Mai – Tokyo a Magistralei 6 de metrou. Valoarea contractului este estimată la 1,27 miliarde de lei, iar durata acestuia este de patru ani.
Contractul pentru secţiunea 1 Mai – Tokyo include lucrări de proiectare şi execuţie staţii şi tuneluri: Galerie la staţia 1 Mai existentă, Pajura, Expoziţiei, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, stația şi galeria Tokyo şi Tunel 1 Mai – Tokyo.
Magistrala 6 ar trebui să realizeze extinderea reţelei actuale de metrou din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Linia nouă de metrou ar urma să aibă un traseu de 14,2 km şi 12 staţii, cu următoarele denumiri: Staţia 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.
Actuala conducere a Ministerului Transporturilor, mai exact ministrul Cătălin Drulă, nu susține însă realizarea celui de-al doilea lot al magistralei, de la Tokyo spre Otopeni. (A.B.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail