
Club Feroviar vă prezintă, ca de fiecare dată când apar informații noi, avansul șantierelor feroviare pentru modernizarea infrastructurii. Acum, situația aferentă lunii mai 2024 și, evident, topul celor trei șantiere pe care lucrările au avansat cel mai mult.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a publicat pe site-ul propriu Stadiul proiectelor de reabilitare/modernizare infrastructură feroviară, finanțate din fonduri externe nerambursabile. Pe baza acestor date, publicația noastră a realizat o comparație cu cele aferente lunii aprilie (pe care le-am publicat AICI) și am calculat diferența în ceea ce privește stadiul fizic al lucrărilor.
Avansul șantierelor feroviare în luna mai
Toate datele le puteți consulta în tabelul de mai jos, urmând ca la final să tragem concluziile:
Tronson | Km | Antreprenor | Stadiu fizic | Avans ianuarie 2024/decembrie 2023 (puncte procentuale) |
Instalații, semnalizare, ERTMS, GSM-R, centralizare electronică, secțiunea Sighișoara-Coșlariu | 91,58 | Asocierea Alstom Transport SA –Alcatel Lucent Romania SRL – SC PAS 97 Impex SRL | 99,00% | 0 |
Km 614-Bârzava | 41,91 | Asocierea Webuild SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – Thales Systems Romania SRL | 93,95% | 0 |
Bârzava-Ilteu | 36,04 | Asocierea Webuild SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – Thales Systems Romania SRL | 90,05% | 0,69 |
Ilteu-Gurasada | 22,34 | Asocierea Aktor SA, Alstom Transport SA și Arcada Company SA denumită ”Asocierea RailWorks” | 70,79% | 0,83 |
Gurasada-Simeria | 40,88 | Asocierea FCC Construccion SA, Webuild SpA și Contratas y Ventas SA | 85,20% | 1,35 |
Subsecţiunea 1. Braşov-Apaţa
Subsecțiunea 3. Caţa-Sighişoara |
84 | Asocierea Alstom Transport – Aktor Technical Societe Anonyme – Arcada Company – Euro Construct Trading 98 SRL, denumită Asocierea RailWorks | 30,02% | 0,27 |
Subsecțiunea 2. Apața-Cața | 28 | Asocierea RailWorks – Aktor SA (lider asociere), Alstom Transport SA și Arcada Company SA | 32,90% | 9,9 |
Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana | 12,86 | PORR Construct SRL | 97,12% | 0 |
Lucrări în stațiile CF Fetești și Ciulnița | 2,438
km Fetești 2,430 km Ciulnița |
Asocierea SC Arcada Company SA și SC ISPCF SA | 54% | 4 |
Lot 1 Caransebeș-Lugoj | 39,56 | Asocierea Rail Works, lider SC Alstom Transport SA | 0,00% | 0 |
Lot 2 Lugoj-Timișoara Est | 53,91 | FCC Construccion S.A. | 4% | 1 |
Lot 3 Timișoara Est-Ronaț Triaj Gr.D | 13,86 | Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA
– Timișoara – Arad Lot 3 |
1,00% | 0 |
Lot 4 Ronat Triaj D-Arad | 54,86 | Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA
– Timișoara – Arad Lot 4 |
0,90% | 0 |
Lot 1 Cluj Napoca-Aghireş | 30,41 | Asocierea Alstom Transport (lider) și Arcada Company S.A., denumită
Asocierea Railworks |
8% | 6,22 |
Lot 2 Aghireş-Poieni | 36,53 | Asocierea Alstom Transport și Arcada Company S.A. (lider), denumită
Asocierea Railworks |
15% | 12,13 |
Lot 3 Poieni-Aleșd | 52,74 | Asocierea FCC Construccion (lider)- Gülermak Agir
Sanayi Inșaat Ve Taahhüt A.Ș.- CNN Altyapi Yatirimlari Ve Inșaat Anonim ȘIRKETI, denumită Asocierea FCC Construccion-Gülermak CCN lot 3 |
1% | 1 |
Lot 4 Aleșd-Frontieră Ungaria | 46,74 | Asocierea WEBUILD SPA – Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. – SALCEF
S.p.A, denumită Asocierea Webuild SPA-Impresa Pizzarotti & C SPA – Salcef SPA- Cluj Napoca-Episcopia Bihor Lot 4 |
3% | 2 |
Tronsonul Vidra-Comana s-a deschis de la 1 iunie
În tabel figurează că proiectul Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana este la doar 97,12%, la luna anterioară. De fapt, între timp el a fost finalizat, iar de la 1 iunie au circulat primele trenuri cu călători. Lucrările au fost realizate de Porr Construct.
La acest proiect mai sunt de făcut lucrări conexe, cum ar fi amenajarea albiei râului Argeș în zona supratraversată de podul nou de la Grădiștea. Acestea nu au însă implicații în circulația feroviară.
TOP 3 șantiere performante, un singur constructor
Analizând datele prezentate în tabelul de mai sus, se poate vedea cu ochiul liber că pe multe tronsoane avansul lucrărilor în aprilie 2024 (ca de altfel și în luna precedentă) față de martie a fost zero sau subunitar.
Totuși, pe trei șantiere lucrările au căptătat un avans nemaivăzut. Pe toate lucrează Asocierea Alstom Transport (lider), Aktor și Arcada Company S.A., denumită Asocierea Railworks. Iată cele trei șantiere performante din luna mai:
- Lot 2 Aghireş-Poieni de pe Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, cu un avans de 12,13 puncte procentuale față de luna aprilie;
- Subsecțiunea 2. Apața-Cața de pe Brașov-Sighișoara, cu un plus de 9,9 puncte procentuale;
- Lot 1 Cluj Napoca-Aghireş de pe Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, cu un avans de 6,22 puncte procentuale.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail