Site logo

Băluță, receptiv la criticile Asociației Metrou Ușor: conexiune tramvai-metrou la Piața Unirii

de 5 octombrie 2025
Băluță, receptiv la criticile Asociației Metrou Ușor: conexiune tramvai-metrou la Piața Unirii

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a reacționat la criticile aduse de Asociația Metrou Ușor privind faptul că nu este prevăzută o conexiune tramvai-metrou la Piața Unirii.

Edilul a anunțat că Primăria Sectorului 4 își asumă realizarea noului pasaj pietonal subteran care să facă legătura între stațiile de metrou Piața Unirii 1 și Piața Unirii 2, precum și lucrarea de interconectare a liniei de tramvai între Piața Sfântul Gheorghe și Piața Unirii.

”Piața Unirii trebuie să se transforme într-un nod intermodal de transport care să conecteze transportul public de suprafață cu cel subteran, mai exact tramvaiul cu metroul, așa cum am arătat că se poate la Eroii Revoluției. Așa cum probabil știți deja, PUZ-ul necesar conectării liniei de tramvai între Piața Unirii și Piața Sfântul Gheorghe nu a trecut de Consiliul General și va fi refăcut, pentru că, în varianta actuală, PUZ-ul nu reglementează complet transportul public din Piața Unirii. (…) Nici eu, personal, nu eram de acord cu acest PUZ pentru că, spre exemplu, nu lua în calcul necesitatea construirii unui nou pasaj pietonal subteran care să facă legătura între stațiile de metrou Piața Unirii 1 și Piața Unirii 2, în condițiile în care se știe că actualul tunel face față cu greu transbordării călătorilor de la o stație la alta”, a declarat Daniel Băluță într-o conferință de presă, citat de Agerpres.

Primarul a adăugat că Sectorul 4 va face studiul de fezabilitate și lucrările pentru acest pasaj, dar și pentru interconectarea liniei de tramvai între Piața Sfântul Gheorghe și Piața Unirii. ”Acesta este foarte important pentru noul PUZ al zonei care, odată ce va fi aprobat de Consiliul General, va fi punct de plecare pentru proiectul tehnic, pe care tot noi, cei de la Sectorul 4, îl vom face. Practic, pe lângă refacerea planșeului Unirii, Sectorul 4 și asumă atât realizarea noului pasaj pietonal subteran pentru metrou, însemnând studii de fezabilitate, proiect tehnic și execuție efectivă a lucrării, dar și interconectarea liniei de tramvai între Piața Sfântul Gheorghe și Piața Unirii, constând în realizarea proiectului tehnic și execuția propriu-zisă”, a menționat Băluță.

De asemenea, el a arătat că odată ce aceste investiții vor fi finalizate, ”tramvaiul și metroul vor fi conectate după modelul care deja funcționează la Eroii Revoluției: prin scări, lifturi și escalatoare, astfel încât oamenii care ajung cu tramvaiul în Piața Unirii să poată ajunge la metrou în subteran către refugiul stației de tramvai și invers”.



Semnalul de alarmă

Zilele trecute, așa cum am scris, Asociația Metrou Ușor a criticat faptul că nu este prevăzută o conexiune tramvai-metrou la Piața Unirii, ceea ce va fi o ”greşeală strategică”.

”Călătorii cer soluții, nu ocoluri și batjocură: Bucureștiul este pe cale să facă o enormă greșeală strategică prin nerealizarea legăturii directe tramvai-metrou la Piața Unirii”, a postat asociația pe contul său de Facebook.

În procesul de consultare publică aferent proiectului de reîntregire a rețelei de tramvai din Piața Unirii, Asociația Metrou Ușor (AMU) a propus construirea unui acces direct între viitoarea linie de tramvai și stația de metrou Piața Unirii de pe Magistrala 2 (Pipera – Tudor Arghezi). În răspunsul primit de la proiectant, Metroul SA, se respinge această propunere, pe motiv că: ”la nivel internațional se promovează traversările pietonale la nivel în detrimentul pasajelor subterane” și că ”o conexiune suplimentară ar fi redundantă și nejustificată”.



Share